طبق تحقیقات انجام شده رهبر سابق کاتولیک‌های جهان آزار جنسی کودکان در کلیسای لهستان را مخفی نگه داشته بود.

«پاپ ژان پل دوم» کشیش کلیسای کاتولیک لهستان، سال‌ها پیش از آن که رهبر کاتولیک‌ها شود، آزار جنسی کودکان در این کلیسا را مخفی نگه داشته بود.

خبرگزاری فرانس ۲۴ به نقل از تلویزیون خصوصی تی‌وی‌ان نوشت: «میکال گوتوفسکی، محقق پشت این برنامه، گفت که کارول وُیتیلا (پاپ ژان پل دوم)، از موارد کشیشان پدوفیل در کلیسا زمانی که هنوز کاردینال کراکوف بود، اطلاع داشت. اما او کشیش‌ها را به جای دیگری در اتریش منتقل کرد تا مطمئن شود که رسوایی در کار نخواهد بود.»

کارول وُیتیلا برای ۲۷ سال از ۱۹۷۸ تا زمان مرگش (۲۰۰۵) رهبر کاتولیک‌ها بود و در آن زمان که از این آزار‌های جنسی آگاه بود نامه‌ای به اسقف در کلیسای وین نوشت، اما اتهاماتی را در آن شرح نداد تا این مسئله مخفی بماند.

میکال گوتوفسکی در جریان تحقیقات خود با خانواده‌های قربانیان و شخص آن‌ها و همچنین کارمندان کلیسا در آن زمان مصاحبه کرده است. کلیسای لهستان پیشتر از ارائه مدارک درباره آزار‌های جنسی کودکان خودداری کرده بود.

البته مسئله آزار جنسی در کلیسا‌های کشور‌های مختلف همچنان مطرح است و رسوایی جنسی کشیشان معضلی بزرگ برای کلیسای کاتولیک محسوب می‌شود به طوری که تاکنون موارد بی‌شماری از این دست در آمریکا، کانادا، استرالیا و به تازگی پرتغال گزارش شده است.

با این حال کلیسای کاتولیک به جای مقابله با این موضوع، در بسیاری از موارد نسبت به آن سکوت کرده است و سعی در لاپوشانی ماجرا دارد. ماه گذشته منابع خبری نوشتند که تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ کشیش متهم به آزار جنسی کودکان همچنان در کلیسا‌های پرتغال مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
خارجی ها تا به این موضوع پی نبردن که این قوم را در یک چار دبواری بنام واتیکان محسور نکنن به هیچ جانمیرسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
فکنم //داشتن راه راست را به بچه ها نشون میدادن // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۰۹ ۱۵ اسفند ۱۴۰۱
نباید زود قضاوت کنید // شاید بچه ها به مسائل دینی گوش نمیکردن
آخرین اخبار