تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ کشیش متهم به آزار جنسی کودکان همچنان در کلیسا‌های پرتغال مشغول به فعالیت هستند.

رسوایی جنسی کشیشان معضلی بزرگ برای کلیسای کاتولیک محسوب می‌شود به طوری که تاکنون موارد بی‌شماری از این دست در آمریکا، کانادا، استرالیا و به تازگی پرتغال گزارش شده است. با این حال کلیسای کاتولیک به جای مقابله با این موضوع، در بسیاری از موارد نسبت به آن سکوت کرده است و سعی در لاپوشانی ماجرا دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیروز «پدرو استرچت» رئیس کمیسیون تحقیقات و پزشک کودکان از تجاوز گسترده به کودکان پرتغالی از سوی اعضای کلیسای کاتولیک طی ۷۰ سال گذشته خبر داد. مقامات می‌گویند شمار این کودکان که بیش از ۴ هزار و ۸۱۵ تن بوده است تنها نوک کوه یخی است که بر روی آب شناور است.

با این حال شواهد جدیدی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ کشیش متهم به آزار جنسی کودکان هم‌اینک به فعالیت خود در این کلیسا‌ها ادامه می‌دهند.

پدرو استرچت در این باره می‌گوید: «ما پس از بررسی متهمان پرونده مربوط به آزار جنسی کودکان متوجه شدیم بسیاری از این متجاوزان هم اکنون در کلیسا‌ها مشغول به فعالیت هستند. برآورد ما این است که دستکم ۱۰۰ کشیش فاسد که متهم به تجاوز به کودکان هستند در کلیسا‌ها حضور دارند. ما لیستی از متهمان فساد را تهیه و در حال ارسال آن‌ها به کلیسا‌ها و دادستان‌های عمومی هستیم.»

این مقام پرتغالی با انتقاد از حضور این افراد در میان جامعه مسیحیان کاتولیک اعلام کرد: «کسانی که در لیست افراد متجاوز قرار دارند باید از پست‌های خود کنار رفته و یا حداقل تا تکمیل تحقیقات از ورود آن‌ها به اماکن مختلط با کودکان و نوجوانان جلوگیری شود.»

«خوزه اورنالس» مدیر کنفرانس اسقف‌ها در این باره می‌گوید: «این مؤسسه هنوز لیستی در این زمینه دریافت نکرده است.» با این حال پدرو استرچت می‌گوید این لیست به زودی برای این مؤسسه که عالی‌ترین مؤسسه روحانیون کاتولیک در پرتغال محسوب می‌شود، ارسال خواهد شد.

انتشار این گزارش باعث افزایش خشم در میان مردم پرتغال شده است. کلیسای کاتولیک براساس باور‌هایی که دارد مخالف ازدواج کشیشان است. همین موضوع باعث انحراف جنسی گسترده کشیشان و تمایل آن‌ها به کودک آزاری شده است به طوری که اکنون کشیشان در غرب تهدیدی برای کودکان معصوم به حساب می‌آیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار