مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی بارش‌های بالاتر از نرمال در بهار به گروه‌های امدادی آماده باش دو ماهه داده شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی از نیمه دوم اسفند بارش‌ها در غرب و جنوب به صورت برف و در دیگر مناطق استان به صورت باران و برای مناطق مرکزی استان از ۲۵ اسفند بارش پیش‌بینی شده است.


او افزود: بارش‌ها در بهار سال آینده نرمال و بالاتر از نرمال پیش‌بینی شده و بر همین اساس با تشکیل جلسات مدیریت بحران به همه عوامل امدادی استان تا پایان اردیبهشت برای باران‌های فصلی اعلام آماده‌باش داده‌ایم.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از آمادگی ۶۵۰ گروه امدادی برای خدمات‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی خبر و ادامه داد: تقویت تلفن‌های سه شماره‌ای، الزمات ایمنی در ستاد‌های اسکان و ملاحظات ایمنی گرمایشی با توجه به پیش‌بینی کاهش دما در اواخر اسفند و اوایل فروردین بررسی شده است.


شیشه‌فروش گفت: مقرر شد ۸۵۰ روستا و ۱۱۴ شهر استان با توجه به بارش‌های پیش رو اقدامات ویژه‌ای برای تقویت سیل‌بند، پیشگیری از آبگرفتگی، تخلیه نخاله‌ها از دهانه پل‌ها همچنین جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی انجام دهند.

او در خصوص آخرین ارزیابی‌ها از خسارات سامانه بارشی گذشته در استان هم گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خسارت به بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از راه‌ها، شبکه معابر، ۱۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی، ۵۰ کیلومتر شبکه‌های برق، تأسیسات، ایستگاه‌های تلویزیونی و مخابرات، شبکه‌های آب و فاضلاب و ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی وارد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.