۹۰ درصد کودکان کار کاشان، اهل افغانستان هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان گفت: ۹۰ درصد از کودکان خیابانی و کار در این شهرستان اهل افغانستان و بقیه هم غیربومی هستند.

ام‌البنین متقی‌نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان از شناسایی، جذب، پذیرش و ساماندهی ده‌ها کودک خیابانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.


او افزود: با همکاری دستگاه‌های مرتبط، کارشناسان اورژانس اجتماعی بهزیستی در مرکز غربالگری شهرداری، در بوستان لاله استقرار یافتند و کودکان خیابانی را که نیرو‌های معاونت خدمات شهری جمع آوری کرده بودند پذیرش کردند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان اضافه کرد: پس از اینکه این کودکان به این مرکز غربال ارجاع شدند، با مصاحبه، اطلاعات هویتی آنان ثبت، مدارک شناسایی آنان اخذ و با خانواده‌هایشان تماس برقرار شد و خانواده‌ها پس از حضور در محل، بر عدم تکرار این موضوع تعهد دادند و همزمان ملزم به حضور فوری خود در محضر دادستان شهرستان شدند.

متقی‌نژاد ادامه داد: طبق تعاریف هر کودک کمتر از ۱۲ سال که در خیابان‌ها شغل‌های کاذب دارد و از این طریق خود و خانواده را حمایت کند، کودک کار و خیابانی نامیده می‌شود.

او با بیان اینکه کودکان کار در واقع، قربانی کودک آزاری و فقر اجتماعی هستند گفت: شهروندان باید بدانند خرید کردن از کودکان کار، اصلا روش مناسبی برای برخورد با آن‌ها نیست بلکه باید بدون بدرفتاری، محترمانه از آن‌ها تشکر کنند و بگویند به کالایی که او عرضه می‌کند، احتیاجی ندارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.