رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت:۶۲۳ طرح اشتغال زا برای مددجویان و افراد نیازمند کمیته امداد امام خمینی (ره) یاسوج اجرا شد.

رئیس کمیته امداد منطقه یک یاسوج گفت: با هدف خوداتکایی نیازمندان و بهره گیری از توان آنان امسال هزار و ۱۱۴ نفر با ۳۴۲ میلیون تومان اعتبار، آموزش مهارت آموزی، کارآفرینی و پایدارسازی طرح‌های اشتغال را فرا گرفتند.

مصیب حیدری با بیان اینکه بعد از دوره مهارت زمینه پرداخت تسهیلات و اشتغال آن‌ها فراهم می‌شود افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۲۳ نفر از مددجویان کمیته امداد یاسوج مشغول به کار شده اند

وی ادامه داد: از این تعداد ۵۶۰ نفر از طریق وام‌های اشتغال و ۶۳ نفر با معرفی مراکز کاریابی در ادارات سازمان‌ها و مراکز دولتی و غیر دولتی مشغول به کار شده اند.

حیدری اعتبار پرداختی برای ۵۶۰ طرح اشتغال زا در سال جاری را بیش از ۳۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای ۶۳ مورد کاریابی نیز افزون بر ۱۹۰ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۴۵ پرونده پشت نوبت برای دریافت تسهیلات هستند گفت: ۳۱۳ پرونده به استانداری برای معرفی به بانک ارجاع و مابقی نیز برای سال جدید برنامه ریزی شده است.

وی با گلایه مندی از برخی بانک‌ها برای تسهیلات اضافه کرد: بانک سپه کمترین همکاری را با کمیته امداد برای پرداخت تسهیلات اشتغال داشته است و می‌طلبد مدیران عامل بانک‌های کشوری و استانی تدبیری بیندیشند تا نسبت به بی مهری در خصوص پرداخت تسهیلات به نیازمندان تجدید نظر شود.

مصیب حیدری گفت: حدود هفت هزار و ۷۲۳ خانوار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۴ هزار و ۲۷۴ نفر زیر پوشش حمایتی کمیته امداد منطقه یک یاسوج هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۵۲۲ خانوار معیشت بگیر و مابقی از خدمات جانبی امداد از قبیل وام اشتغال، کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار و سایر افرادی هستند که به صورت موردی خدمات از امداد دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.