شهبازی آزاد گفت: حدود ساعت ۱۰ و نیم صبح، دانش آموزان دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) در مرکز شهر رامهرمز، اعلام ناراحتی و تنگی نفس کردند.

فرماندار رامهرمز گفت: زمانی که مسئولان مدرسه موضوع مسمومیت دانش آموزان را گزارش دادند بدون فوت وقت عوامل انتظامی، مدیریت آموزش و پرورش و اورژانس در محل حاضر و به مدیریت موضوع پرداخته شد.

او می گوید: حسب اظهارات مطلعین محیطی، عامل مسمومیت بوی نامطبوع شبیه بوی ماهی گندیده اعلام شده و حاصل از پودری شبیه باروت که در مقابل درب مدرسه قرار داشت، عنوان شده است.

به گفته او تعداد مراجعین دارای عارضه تنگی نفس به بیمارستان مادر، بیش از ۶۰نفر بوده که هیچکدام علائم حاد و خطرناک تنفسی و علائم مشکوک ماندگار نداشته اند و تعدادی ترخیص و تعدادی نیز تحت مراقبت قرار دارند که پیش بینی می‌شود با رفع علائم ظاهری و سرفه و تنگی نفس، به زودی ترخیص شوند. 

او گفت: از خانواده‌های عزیز تقاضا میشود، از اقدامات احساسی و ایجاد ازدحام در محل مدرسه و مرکز پزشکی جدا خودداری نمایند و با همکاری و سعه صدر عوامل زحمتکش درمانی و خدماتی را رسیدگی به مراجعین یاری فرمایند.

فرماندار رامهرمز می گوید: در هر صورت علت و عوامل رخداد موضوع در دست بررسی است و نتایج قطعی علل آن متعاقبا به اطلاع مردم شریف خواهد رسید. لکن در صورت تعمد در برهم زدن امنیت و آسایش روانی جامعه از جانب شخص یا اشخاصی، این اطمینان خاطر داده میشود که با قاطعیت تمام خادمین همشهریان عزیز در شورای تامین، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی و خدماتی شهرستان، در کنار مردم برای پیگیری و برخورد قاطع با عوامل موضوع اقدام خواهند نمود.

فرماندار رامهرمز گفت: در حال حاضر هیچ مورد حاد و مانعی برای حضور دانش آموزان در مدارس شهرستان وجود ندارد و توصیه میشود ضمن حفظ خونسردی و آرامش روانی، کلاس‌های درس مدارس برقرار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
مگه جون بچه هامون الکی هست