معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان گفت: امسال تیراندازی‌های غیرمجاز در مراسمات عزا و عروسی در آبادان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

سروان امیرسام کمایی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان طی نشستی در حسینه روستای شلحه حاج حسین گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجتماعی مانند بزرگان، ریش‌سفیدان، سران شیوخ، روحانیت، اصحاب رسانه و هیئت‌های مذهبی امسال تیراندازی‌های غیرمجاز در مراسمات عزا و عروسی در آبادان ۳۷ درصد کاهش یافته است.

  او همچنین از کشف و ضبط بیش از ۲۵۰ قبضه سلاح جنگی غیرمجاز و دستگیری بیش از ۱۰۰ عامل تیراندازی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

سروان کمایی فرهنگ سازی را مناسب‌ترین راهکار حذف خرده فرهنگ اشتباه تیراندازی در مراسمات خواند و توصیه کرد نهاد‌های فرهنگی، نخبگان، بزرگان و ریش‌سفیدان و مؤسسات مردم‌نهاد برای جایگزینی و فرهنگ سازی «کاشت نهال به جای تیراندازی» و پیوستن مردم به کمپین «نه به تیراندازی» به یاری پلیس آبادان بیایند.

این مقام انتظامی تاکید کرد عادی‌انگاری رسم اشتباه استفاده از سلاح گرم در مراسم عروسی و عزا تبدیل به یک معضل جدی در مناطق شهری و روستایی شده و  بعضاً اتفاقات تلخ و حوادث خونباری را به دنبال داشته است

این نشست با حضور اقشار اجتماعی، سران شیوخ، سادات و اساتید حوزه ودانشگاه  برگزار شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.