استاندار خراسان رضوی:

آمادگی کامل برای میزبانی در نوروز ١۴٠٢ وجود دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: آمادگی کامل برای میزبانی از مسافران در نوروز ١۴٠٢ وجود دارد و امیدواریم این میزبانی با کمترین مشکل انجام شود.

 یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضو‌ی  روز شنبه در قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد، گفت: مشکلات و مباحث مربوط به زائران باید شناسایی و رفع شود.

او افزود: در مشهد باید تمهیدات لازم برای افزایش ماندگاری زائر اندیشیده شود.

استاندار خراسان رضو‌ی ادامه داد: کارگروه ملی زیارت در مباحث زیرساختی و حل مشکلات روبنایی بسیار کارساز و موثرتر است و از ظرفیت‌های ملی برای مدیریت سفر در ایام نوروز استفاده می‌کنیم.

نظری بیان کرد: امام رضا (ع) محوریت سفر به مشهد است و هماهنگی لازم با آستان قدس باید وجود داشته باشد لذا شورای مشورتی مسئولان با حضور تولیت تشکیل و هماهنگی لازم صورت

او تصریح کرد: در قرارگاه استانی نیز تمهیدات لازم در حوزه سفر با حضور دستگاه‌های مختلف برای سفر امن و ایمن اندیشیده خواهد شد.

استاندار خراسان رضو‌ی تاکید کرد: ٨٠ درصد سفر‌های نوروزی به صورت جاده‌ای است لذا ایمنی سفر در این حوزه و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده‌ها در دستور است.

نظری اظهار کرد: در قرارگاه عملیاتی مشهد نیز تصمیم‌های نهایی برای افزایش کیفیت سفر در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل، اسکان، بازار و تامین کالا‌های اساسی عملیاتی می‌شود.

او افزود: اصناف، اتحادیه‌ها و فعالان بازار نیز انصاف را در این ایام مدنظر داشته باشند تا در حق زائران اجحاف نشود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اطلاع رسانی از مهمترین ارکان ستاد خدمات سفر است و باید ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای تحقق این مهم به کار گرفته شود.

دولت سیزدهم و پیگیری‌های استانی این کارگروه به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد

مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در این قرارگاه با اشاره به تشکیل کارگروه ملی زیارت در خراسان رضوی، گفت: با درایت دولت سیزدهم و پیگیری‌های استانی این کارگروه به ریاست رئیس جمهوری تشکیل شد.

او افزود: میزبانی از ٣٠ میلیون زائر نیازمند نگاه ملی است که این مهم در کارگروه دنبال و در بخش‌های مختلف به خصوص توسعه زیرساختی در این کارگروه تصمیم گیری می‌شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: با پیش بینی‌های صورت گرفته برای نوروز ١۴٠٢، خدمت‌رسانی متفاوتی خواهیم داشت تا زیارت تسهیل، ارزان و آسان شود.

رحمتی بیان کرد: همه خادم الرضا (ع) هستیم و باید برای خدمت‌رسانی به زائران از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.