مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش وپرورش کفت: با برگزاری دومین جشنواره تئاتر ملی در میناب و شرکت بیش از ۶ هزار اثر نمایشی، نشان از از نزدیک شدن به برگزاری جهانی این رویداد است.

عباس مهاجر مدیر کل فرهنگی وهنری وزارت آموزش وپرورش با اشاره به جایگاه تئاتر درسی در بین دانش آموزان و اولیا کفت: با برگزاری دومین جشنواره تئاتر ملی در میناب و شرکت بیش از ۶ هزار اثر نمایشی، نشان از از نزدیک شدن به برگزاری جهانی این رویداد است.

عباس مهاجر ادامه داد: جریانی که امروز در تمامی کلاس‌های درس از شمال کشور تا جنوبی‌ترین شهر ایران چابهار و آخرین روستا‌های سیستان وبلوچستان باعث شده که مسیر جهانی شدن هموار وسرعت بیشتری بخود بگیرد.

وی افزود: تئاتر درسی و اثر بخشی آن در افزایش مهارت‌های اجتماعی و یادگیری دروس پایه برای دانش. آموزان مقطع ابتدایی برهیچ کس پوشیده نیست، اما برای نهادینه کردن این رویدادملی در بین خانواده هانیاز به خردجمعی وهمکاری فرا سازمانی است.

وی در پایان گفت: برگزاری کارناوال تئاتر درسی در ۲۲۰ کانون فرهنگی و تربیتی با مشارکت ۶۶۰ مدرسه یکی دیگر از کار‌های ماندار این جشنواره بود.

گفتنی است دومین جشنواره تئاتر درسی به میزبانی شهرستان میناب استان هرمزگان در بهمن ماه سال جاری برگزار که نمایش اسید وباز از استان سیستان وبلوچستان شهر چابهار از بین ۶ هزار اثر به مقام سومی و دانش آموز کسری جاویدی و محمد جمالی بعنوان بهترین بازیگر و خانم ذوالفقاری بعنوان بهترین کارگردان از سیستان و باوچستان از طرف داوران انتخاب شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار