طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی خوزستان برای ایام نوروز و ماه رمضان آغاز شد.

ناصر عسکری فرد سرپرست دامپزشکی استان خوزستان گفت: اداره کل دامپزشکی استان خوزستان بر اساس ابلاغ و دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی، اکیپ‌های مورد نظر را از روز ۱۳ اسفند تا ۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ و عید فطر فعال کرد.

او می گوید: این طرح هم برای ایام نوروز بوده و هم در ادامه در ایام ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، در این طرح ۸۴ نفر از دامپزشکان و کارشناسان این استان در قالب ۴۸ اکیپ ثابت و سیار شرکت می‌کنند.

به گفته او روزانه در ۲ شیفت کاری بطور تمام وقت، ۴۸ اکیپ در سراسر استان و ۶ اکیپ در شهرستان اهواز فعال هستند تا کار نظارت بهداشتی را بر مراکز مورد نظر طرح بصورت مضاعف انجام دهند.

عسکری فرد گفت: با اجرای این طرح درصدد هستیم تا بهداشت و سلامت محصول که در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد را تامین نماییم، قرار است تا در این طرح ۲۹ واحد بسته بندی و کارخانه فرآوری، ۴۱۰۹ مرکز عرضه و پخت فراورده‌های خام پروتئینی، ۸ کشتارگاه طیور و ۲۳ کشتارگاه دام مورد بازدید و رصد بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان قرار گیرند.

او می گوید: در کشتارگاه‌ها علاوه بر بازدید توسط کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی دامپزشک و کارشناس کشتارگاه‌ها نیز مستقر هستند که در کشتارگاه‌های دام به صورت روزانه و در کشتارگاه‌های طیور به صورت شبانه فعالیت‌ها رصد می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: دامپزشکی استان ضمن بازدید و نظارت بهداشتی بر فعالیت مراکز مورد نظر در صورتیکه با مواردی غیربهداشتی برخورد کند، موضوع را مراکز قضایی ارجاع می‌دهد تا در این مراجع تصمیم گیری لازم برای برخورد قانونی با آن‌ها همچون جریمه، پلمب و یا هر گونه برخورد دیگر اعمال شود.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مانند عرضه گوشت قرمز بدون برچسب شناسنامه لاشه، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت و ... به شماره ۳۳۳۶۱۳۵۳-۰۶۱ دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی دامپزشکی استان و همچنین سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار