اخذ مالیات از خانه‌های لوکس به جنجالی‌ترین مصوبه مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تبدیل شده است.

بند (ذ) تبصره ۶ در بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ مربوط به مالیات و عوارض به دریافت مالیات از واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های مجاز اختصاص داشت که مقرر می‌کرد اگر ارزش روز آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد، دولت از آن‌ها مالیات بگیرد.

در این بند آمده است: واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری در محدوده شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که ارزش روز آن‌ها بیش از دویست میلیاردریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

در ابتدای بررسی این بند مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران پیشنهاد داد که سقف تعیین شده برای واحد‌های مسکونی به ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان و برنامه و بودجه در این باره گفت: دولت در این بند موضوع مالیات بر مستغلات و واحد‌های لوکس را در نظر گرفته است. یعنی دولت از باغ ویلا‌هایی که کاربری تجاری دارند، مالیات دریافت می‌کند، اما پیشنهاد آقای شریعتی سبب جلوگیری از ساخت و ساز می‌شود چرا که ساخت و ساز با مالیات همراه خواهد بود. بر همین اساس اگر ایشان پیشنهاد خود را اصلاح کنند، دولت با این پیشنهاد موافق است در غیر این مخالف پیشنهاد آقای شریعتی هستیم.

نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند سپس محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کرد که عبارت «واحد‌های مسکونی» از این بند حذف شود، زیرا معتقد بود که با اخذ مالیات از واحد‌های مسکونی، مالکان با افزایش اجاره بها آن را جبران می‌کنند.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس در موافقت با این پیشنهاد گفت که اخذ مالیات از واحد‌های مسکونی و خودرو یعنی اینکه داشتن خانه و ماشین دیگر جزو حقوق مردم نیست.

در نهایت این پیشنهاد به تصویب رسید، اما حذف واحد‌های مسکونی از فهرست دریافت مالیاتی‌های سال آینده اعتراض برخی دیگر از نمایندگان را به دنبال داشت.

مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به جز (۱) بند (ذ) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه در مورد اخذ مالیات از خانه‌های لوکس در خصوص حذف واحد‌های مسکونی از این مصوبه گفت: ما کاخ علی کریمی و پنت‌هاوس‌های افراد متمول الهیه و آجودانیه و زعفرانیه تهران را از این مصوبه مستثنی کردیم.

مالک شریعتی نیاسر

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با استناد به بند (۱۱) ماده (۲۲) آیین‌نامه داخلی در مورد حفظ شأن و منزلت مجلس اظهار کرد: در گفت‌وگویی که با اعضای کمیسیون تلفیق داشتم موافق حذف واحد‌های مسکونی از جزء (۱) بند (ز) تبصره (۶) نبودند؛ این مصوبه کمیسیون تلفیق بود و رئیس و سخنگوی کمیسیون حق ندارند از طرف اعضا با حذف بخشی از مصوبه موافقت کنند، زیرا اگر رأی‌گیری می‌شد ممکن بود ۴۵ نفر از اعضای کمیسیون با آن مخالفت کند.

وی ادامه داد: هیچ توجیهی وجود ندارد یک نفر از طرف جمع با حذف مصوبه کمیسیون تلفیق موافقت کند و این موضوع وهن مجلس و کمیسیون تلفیق است و برخورد سلیقه‌ای با مصوبات کمیسیون و مجلس را باید کنار گذاشت.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان، بند (ذ) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ ارجاع داد.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس گفت: به نظر من با حذف عبارت «واحد‌های مسکونی» در این بند، ابهاماتی به وجود می‌آید. در شرایط کنونی ویلا‌های غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و تخریب نمی‌شوند و از ویلا‌های مجازی که ساخته می‌شوند نیز مالیات می‌گیریم و به صورتی دیگر آن‌ها را مجازات و تنبیه می‌کنیم.

قالیباف اظهار کرد: از طرف دیگر در بند (ذ) تبصره ۶ برای اخذ مالیات از ویلا‌ها قید جمعیتی ۱۰۰ هزار نفر آورده شده و این درحالی است که اغلب ویلا‌ها در شهر‌ها و محیط‌های بسیار کوچک هستند. از این رو با توجه به ابهامات مذکور بند مربوطه را به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌دهیم تا مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره پیشنهادش مبنی بر حذف مالیات از خانه‌های لوکس گفت: قانون بودجه جای تنظیم مالیات نیست. اگر سال دیگر این مورد تصویب نشد و نیامد آیا نمی‌گویند مجلس یک سال یک مالیاتی را برقرار کرد و سال بعد نه.

محمدمهدی مفتح

وی ادامه داد: من گفتم جای این امر در قانون اصلاح مالیات است و باید آنجا بیاید همچنین اگر با دقت نوشته نشود ممکن است باعث افزایش اجاره خانه شود یعنی یک مجموعه بیست واحدی در منطقه محروم شهر که توسط مردم طبقه متوسط اجاره شده است اگر صاحب ملک بخواهد مالیات بدهد آن را بر روی کرایه خانه می‌کشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس بیان کرد: با دقت بیشتری این قانون باید نوشته شود لذا اگر در قانون یک ساله آن را با عجله بنویسیم ممکن است هدف اصلی که حمایت از محرومان است را تامین نکنیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم تا مالیات از طبقات متمول گرفته شود تا به طبقات ضعیف فشار نیاید.

مفتح گفت: خانه لوکس منظور نیست، چون ممکن است یک مجموعه مسکونی، لوکس نباشد، اما چون تعداد واحدهایش زیاد باشد قیمتش بالا باشد لذا باید در این امر دقت شود.

سید محسن دهنوی نایب رئیس اول کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در روز نهم اسفند با اشاره به اصلاح بند (ذ) تبصره شش لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق گفت: کمیسیون در این بند مصوب کرد که خانه‌های لوکس با قیمت بالای ۲۰ میلیارد تومان مشمول مالیات دو در هزار شوند.

سید محسن دهنوی

وی اظهار کرد: این مصوبه مربوط به همه واحد‌های مسکونی نیست و مربوط به خانه‌های لوکسی است که قیمت آن‌ها بالای ۲۰ میلیارد تومان است لذا این خانه‌های لوکس مازاد بر ۲۰ میلیارد تومان ارزش، مشمول مالیات می‌شوند.

سرانجام در جلسه علنی چهارشنبه ۱۰ اسفند مجلس، موارد اصلاحی کمیسیون تلفیق در بند (ذ) تبصره ۶ در بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصویب شد.

بر اساس این مصوبه، زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی، اداری و تجاری، باغ‌ ویلا‌های مجاز (با احتساب عرصه و اعیان) و خانه‌های لوکس که ارزش آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در هزار می‌شوند.

این مالیات برعهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک املاک فوق بوده و افرادی که فقط مالک یک باب منزل مسکونی هستند و در ۱۰ سال اخیر تغییر مالکیت نداده‌اند از شمول این حکم مستثنی هستند.

خانه‌های لوکس و باغ ویلا‌های در حال ساخت، مشمول این مالیات نمی‌شوند.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف مدت دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی (مسئول) با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهادکشاورزی تهیه و به تصویب هیئت دولت می‌رسد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۴۱ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
تعجب بیشترازاخذ مالیات خانه های لوکس اینست که اینها نمایندگان ما درمجلس هستندکه مسبب این علتها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
دویست میلیارد تومان فقط در برخی مناطق تهران یعنی تصویب قانون برای حد اکثر 100 مورد کاخ ویلا در کل کشور ، به گونه ای که مالکان همین 100 مورد هم می توانند چند برابر مالیات را بر کرایه های خود بیفزایند و موجبات گران تر شدن مسکن در کل کشور شود !!!!!!!
خسته نباشید قهرمان ، شیر پدر و نان مادر حلالتان مجلسیان نخبه ، شما آمدید ابرو را درست کنید زدید چم ملت را کور کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
درزمینه پرداختی های حقوق کارکنان شاغل وبازنشسته نیز شفافیت ودرجهت افزایش آن هم به صورت پلکانی باتوحه به امتیازات حقوق بگیران وعدالت اجتماعی مد نظر قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام ، دررابطه افزایش قیمت ها نیز نظارت وآن را مهار وجلوگیری نمایند مانند اقلام خوراکی ، خودرو ، خانه وغیره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
حالم دیه داره ازین کشور بهم میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
اگر این قانون تصویب شود،تمام نمایندگان و وزرا و سرداران و قضات و اعضای عالی مملکت باید مالیات خانه بدهند.فقط آقای علی کریمی نیست که باید مالیات بدهد.پس بهتر است زیر سبیلی ردش کنید..قیمت خانه ها بخاطر بد مدیریتی شماها و لج بازی بزرگانتون و تورم حاصل از آن این قیمت شده.طرف خونه اش شده ۲۰ ملیارد ولی پول تعویض ایزدگام فرسوده اش را ندارد.اینها درآمد نیست که اما عده ای مثل شماها بیش از یک خانه دارید.ندارید؟
Netherlands
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بدترین و ضعیف ترین مجلس تاریخ ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
شفافیت چ شد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۵:۴۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
ظاهرا ( العیاذ بالله)خدا و پیامبر هم نمی‌دانستند که مثلا بر یک مال می‌توان دو مرتبه و سه مرتبه و چند مرتبه خمس و زکات بست !!!
حضرات دولت و مجلس!
اولا :
هر شخص با پولی که یکبار بر آن مالیات بسته اید و مالیات آنرا اخذ کرده اید مسکن می‌خرد.با وام و قرض و ....
ثانیا هر شخص با پولی که یکبار بر آن مالیات بسته اید و گرفته اید، خودرو می‌خرد. در حالیکه پنجاه و پنج درصد قیمت کلی یک خودرو خارجی ،هزینه ایی است که بعنوان های مختلف اخذ شده مثل گمرکی و مالیات و سهم آموزش و پرورش و چند عنوان دیگر !یعنی مثلا یک خودروی خارجی که الان سه میلیارد شده و در زمان خرید سیصد میلیون بوده،از این سیصد میلیون حدود ۱۷۰ -۱۶۰ میلیون آن عوارض و گمرکی و.... است که دولت بر آن بسته و گرفته و گرنه قیمت واقعی آن خودرو در واقع بجای سیصد میلیون حدود ۱۴۰ -۱۳۰ میلیون بوده .
پس تا اینجا دولت هم از پول طرف مالیات گرفته و هم از خودرویی که با پول مالیات داده شده ابتیاع شده است. !!!این شد دو مرتبه اخذ پول از مردم برای،یک خودرو !!!
حال برای،بار #سوم !!!! به عنوان مالیات بر خودروهای لوکس !!!! در حالی که بجز چند برند خودرو ،سایر خودروها اصلا لوکس نیست ! و درحالیکه سو تدبیرهای سبب ده برابر و پانزده برابر و بیست برابر شدن همه قیمت‌ها (نه فقط خودرو و مسکن) طی،فقط پنج سال یعنی از سال ۹۶ لغایت ۱۴۰۱ شده!
آیا مردم باید مالیات بی تدبیری شما را بدهند ؟؟!!!!
فقط طی همین چهار ماه ،قیمت خودرو و دلار و سکه و همه چیز را به بیش از دو برابر افزایش دادید!
کدام اصل شرعی و کدام قانون به شما اجازه می‌دهد بر تورم حاصل از سو تدبیر و کارنابلدی شما از ملت مالیات اخذ شود ؟؟!!!!
البته بنده خودرو ام پژو ۲۰۷ است که با پولی که سالانه مالیات آنرا داده ام سال ۹۶ ( نه زمان رضا پالانی !!!!) به ملبغ ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار ثبت نام کردم و بعد هم ۶ (یا شاید ۴) میلیون دیگر پول زور از بنده گرفتند و خودرو را تحویل دادند!
حضرات که خود را به گیجی زده اید !
آیا فقط خودرو و مسکن گران شد که مالیات بر درآمد!!!!! از آن میگیرید ؟؟!!
پس بر چای و شیر و ماست و پنیر و برنج و گوشت و ماکارانی و روغن و کشک و پشم و ..... مالیات ببندید چون همه اقلام فوق ده و پانزده برابر شده اند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
ای قالیباف، جلوی شفافیت مجلس را نگیر
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۲۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
یه خانواده شلوغ کارگری و مستاجر هستیم در شهرستان.4میلیون پول گاز و 700 تومن پول برق آوردن برامون که بی‌سابقه و غیر ممکن به نظر میرسه،هرچی دنبالش رفتیم هی میگن استفاده داشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بهترین راهکار اینست که مانند بسیاری از کشورها از تمام املاک کشور ( مسکونی وکشاورزی وصنعتی وتجاری و...) به نسبت ارزشش مالیات سنگین گرفته شود و برای اینکه توسط مسولین به بیراهه نرود،بدون دستکاری بین همه برابر تقسیم شود،در اینصورت انکه املاکش در حد متوسط است همان مقدار که مالیات میدهد پس میگیرد وبه ضررثروتمند وبه نفع فقیر میشود واختلاف طبقاتیی که به ناحق شکل گرفته کمتر میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
معافیت مالیاتی بخشی از پزشکان بدون سقف درآمد جنجالی ترین مصوبه است یا مالیات خانه‌های لوکس
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مالکی
۱۳:۵۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
درآلمان یه قانونی وجود داره واون اینکه اگه کسی بخواد خونه ای را بفروشه ویا بخره این خونه ابتدا تحت تملک مجازی دولت قرارمیگیره ودولت اون را کارشناسی میکنه ومازاد بر قیمت کارشناسی دولت باید به حساب خزانه دولت واریز بشه وبقیه اش به حساب مالک این قانون سبب میشه بهرعلتی قیمت مسکن افزایش یافته باشه تورم زمین وملک ایجاد نشه حالا یا خوب یابد فعلا تو این کشور تورم مسکن ندارین ایا نمیشه از این کشور یا کشورهاییکه تورم مسکن ندارین الگو بگیریم در ایران هم پیاده کنیم ؟البته اگه صاحبان زر وزور بگذارند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۳:۴۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سر پل خر بگیری پولهای سرگردان و تورم زا همین مالیات گیری است. دلار سر همین پل راه به راه زایمان میکند و هر شکم هزاران بچه می آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
یه مشکل اینه که قوانین خیلی کلی وضع میشه مثلامیگن خانه طرف مال خیلی سال پیشه به خاطر تورم گران شده وگرنه وضع مالیش آنقدرخوب نیست که مالیات بده خب اینها را استثنا کنید!!!بعضی دلایل هم بی معنیه مثل اینکه میگن اگه به خانه لوکس مالیات ببندیم اجاره ها میره بالا خب اونی که پول اجاره خانه لوکس راداره مالیات هم داشته باشه بده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
حتما مخالفین خانه های بالای بیست میلیارد دارند.خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
درست همینه .به جای اینکه از کارمند با حقوق اندک ماه به ماه مالیات کم کنن باید از پولدارها و خانه های لوکس و کسانی که چند ملک دارند مالیات گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
خانه های لوکس مشخصند در شمال وتهران وکلا خیابانها ومناطق ثروتمند نشین کشور
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۲:۱۰ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
واقعا مصوبه جنجالیه // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۱:۵۹ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه عادلانه تقسیم بودجه نشده . به بعضی نهادها و مراکز که کمترین بازده وفایده را دارند تا 100 درصد افزایش بودجه در نظر گرفتند ولی سازمانها و نهادهای مهم و کلیدی افزایش حداقلی داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
حرف حق گفته مبادا نشر بدید رسانه وابسته به دوولت
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۴ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
چرا بعضی نمایندگان مجلس مخالفن پس برای چی نماینده شدید تا از حق محرومین وقشر متوسط جامعه دفاع کنید وحقوق نجومی بگیرید وگرنه خدمتگزار مردم بوذن باد هواست
چرا همهجا از سرمایه دارهای بزرگ حمایت مبشه مال حلال خوبه در حدش اندازش بیش از حد داره باشه پس باید درقبالش مبالیاتش رو جندین میلیارد بیشتر از قشز ضعیف جامعه بپردازه وگرنه عدالت به معنی واغعی معنا نداره غقط لق لقه زبون میشه پس نماینده نشدین فقط به اسم بگید خدمتگزاریم وحقوق نجومی بگیرید هر وقت درد مردم موثمحروم ومتوسط جامعه درد شما شد با گوشت وخونتون حسش کردید وسنجیدید ودلتون گرفت وپبش خودتون گفتید خوب من ۴۰ میلیون مثلا میگیرم همه امکانات دولتی رو از ماشبن خونه راننده وهمه چیزهایی که ما ملت قشر محروم ومتوسط جامعه تونستیم واسه خودمون وبچه هامون فراهم کنید رو به معنی دلی اعتقادی حس کردید دلتون گرفت حتی انقدر رقت قلب داشتید گریه کردید وگفتید خوبمن حقوق نجومی میگیریم زن وبچه هام در رفاه مژلقن بیچاره قشر محروم ومتوسط جامعه با حقوقهای زیر ۱۵ میلیون زیر ۱۰ یا ۵ میلیون چطور زندگبشون رو میگردونند با این همه تورم انوقت نماینده ای وخدمتگزاری وگرنه دروغ محضه
چرا چون ایرانی فهمیده وکیزش انقدر میفهمه تو خونش نشسته شما راست میگید تو تلویزیون رسانه یا جلوی مردم اکر اعتراض داره وفقط انتقاد سازنده میکنند از پخمه بودن یا درک نداشتنشون نیست بلکه اولن بخطر تری از خداست دوما بخار مقام معظم رهبریه سوم بخاطر دوست داشتن نظامشه که باخون هزاران جوان دسته گل پر پر شدن تا شما ها همه مسئولین نماینده بشید وبخاطر دشمن شاد نکردنه چه داخلیش چه خارجیش
پس به عدالت رفتار کنید میزتون عبادته وباید در همین دنیا وهم در قبر وقیامت همه حقوقی که از مردم ساب یا اد نکردید وظیفه شرعیتون بوده رو حتما خداوند حق رو پس میگیره پس براخودتون حسنه بخرید واخرتتون رو بخاطر این دنیای پست وفانی نفروشید ممنون مبشیم
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
دولت و مجلس تمام تلاش شون اینه در هر جایی و از هر قشری تا می تونند مالیات بگیرن تا پول خوش گذرونی های آقازاده و حیف و میل هایی که از پول بیت المال میشه تامین بشه مبادا و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
متاسفانه بعضی نمایندگان قشر شاهنشاهی را نمایندگی میکنند به جای اینکه نماینده عموم اقشار متوسط و ضعیف جامعه باشند
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۱۰:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
نشون دادید که مجلس هم جای آدم های متمول بی خاصیت در حق عامه مردم است
Iran (Islamic Republic of)
آقای خاص
۱۰:۱۸ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
خب این خیلی ساده است در کشورهای اروپایی وقتی حتی منزل مسکونی با توجه به تعداد افراد ساکن از متراژ خاصی بالاتر رود باید برای اضافه متراژ مالیات دهند اونوقت تو مملکت ما برای چنین چیزهایی مالیات نیست خب مالیات باید باشد
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۰:۰۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
سلام چرا سخنی از مالیات پلکانی از تجمیع کنندگان مسکن و مغازه نیست . آیا می دانید که چگونه صهیونیست ها در فلسطین اشغالی ساکن شدند و کم، کم با خرید املاک آنها کشورشان را مصادره کردند ؟ عده ای با سرمایه وهابی ها و منافقین با خرید مسکن و مغازه برای فشار به مردم که نتوانند مسکن یا محل کسبی برای فرزندانشان تهیه نمایند و مجبور به مهاحرت به قبرس ، ترکیه و... شوند تا ایران در آینده ای نه چندان دور در اختیار آنها قرار گیرد . مدیران نظام که خواب تشریف دارند خبرنگاران نیز نمی دانم خوابند یا از صهیونیست ها حمایت می کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
مسلمه که هیچ وقت اتفاق نمیفته. اگه این قانون تصویب و اجرایی بشه، 90 درصد مسئولین رو هم شامل میشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
چرا بعضی‌ها بالای بیست خانه دارند؟ آیا نباید بصورت پلکانی با افزایش تعداد املاک مخصوصا خانه مالیات آنها افزایش یابد؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۱۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
مجلس دولت و ملت را رها کرد و طرف مولتی میلیاردرها ایستاد به بهانه ویلاهای غیر مجاز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
مگه مجلس نشينان دیونه اند که بر علیه خودشون قانون وضع کنند. همه ی آپارتمان های لوکس خالی یا متعلق به خودشون هست یا مال مسوولان مملکت. مال مردم عادی که نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
بیاین این رو هم قانون کنید که هر شخص و کدملی از هر نوع ملک یه دونه بیشتر نمیتونه به نامش باشه
طرف 20 تا آپارتمان داره همه به نام خودش
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۵۵ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
چرا بر اساس قيمت خانه و ملك بر اساس كد ملي ماليات نمي گيرين تا يه مبلغي معاف كنيد بقيه رو مشمول ماليات نماييد مثل حقوق و خودرو. طرف يه خونه 100 متري داره جردن تهران مثلا 45 ميليارد اما يكي خونه ويلاي لوكس داره شمال 500 متري براي تفريح 5 ميليارد الان شما چگونه ميخاين عدالت رو برقرار كنيد.خيلي از اين ويلاها و ساخت وسازها سند ندارن.بهتر آن است بر اساس انشعابات اخذ شده و كد ملي دارايي اشخاص مشخص و ماليات اخذ شود.اينكه نمي شود شما از حقوق 11 ميليوني ماليات ميگيرين ولي از كاخ فلان شخص ميلياردر يك ريال اخذ نمي كنيد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
کجاش جنجالیه اگر از طبقه ضعیف میخواستند مالیات بگیرن جنجالی نبود خیلی هم عادی بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
این از مجلس انقلابیمون
آخرین اخبار