معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور به عنوان پایتخت اقتصادی کشور تکمیل شد.

آقای خیراللّه خادمی از افتتاح بخشی از کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور خبر داد و گفت: ۱۳.۵ کیلومتر پایانی از کنارگذر کنگان به همراه دو دستگاه غیرهمسطح به عنوان بخشی از بزرگراه کنگان- دوراهک در استان بوشهر امروز زیر عبور قرار گرفت.

او ادامه داد: عملیات اجرایی این کنارگذر معادل احداث ۳۰ کیلومتر راه اصلی است که با اعتباری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان صورت گرفته است و ارزش روز آن ۸۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح ۱۱ کیلومتر از باند دوم محور اهرم- برازجان در این روز خبر داد و گفت: با توجه موقعیت استراتژیک استان‌های جنوبی بهره برداری از این پروژه موجب افزایش ایمنی، کاهش مسافت و افزایش رونق اقتصادی در منطقه با دسترسی ایمن به مناطق مسکونی می‌شود.

خادمی در خصوص ویژگی‌های فنی احداث کنارگذر کنگان توضیح داد و گفت: به منظور ساخت این کنارگذر یک میلیون متر مکعب خاک برداری، ۵۷۲ هزار متر مکعب خاکریزی صورت گرفته است و بیش از ۷۱ هزار تن بتن و ۵۲ هزار تن آسفالت در آن بکار رفته است.

او افزود: در این پروژه ۵۷ دستگاه پل کوچک به طول ۲۵۰ متر و ۲ دستگاه تقاطع غیرهمسطح احداث شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته در باند دوم محور اهرم- برازجان گفت: ۷۰۶ هزار متر مکعب خاک برداری، ۲۷۷ هزار متر مکعب خاکریزی مجموع عملیات خاکی در این بزرگراه است و در آن حدود ۱۲ هزار متر مکعب بتن و حدود ۲۲ هزار تن آسفالت به کار رفته است.

خادمی با توجه به تکمیل بخش اعظمی از کریدور نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر گفک: این کریدور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر به موازات نوار ساحلی جنوبی کشور، از پسابندر در جنوب شرق شروع می‌شود و تا شلمچه در جنوب غربی کشور امتداد پیدا می‌کند و با توجه به برخورداری از منابع عظیم نفت و گاز، دسترسی به آب‌های آزاد و جایگاه ویژه در اقتصاد دریا در استان‌های جنوبی کشور، وزارت راه و شهرسازی بر تکمیل هرچه سریعتر این پروژه‌ها اهتمام ویژه دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه استان بوشهر را پایتخت اقتصادی کشور دانست و گفت: استان بوشهر دارای ۴۰۱ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است و به دلیل وجود پالایشگاه‌های گاز کنگان و عسلویه، جزیره خارگ و مجتمع پتروشیمی خارک یکی از مهمترین استان‌های کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب محسوب می‌شود که تکمیل بزرگراه‌های آن توسعه اقتصادی کشور و جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور را به همراه دارد.

او پیشرفت فیزیکی در کل کریدور را حدود ۵۹ درصد اعلام کرد و گفت: اکنون  ۱۱۶۷ کیلومتر از این کریدور به بهره برداری رسیده است که ۳۵۰ کیلومتر آن احداث باند دوم بوده است، ۶۰۳ کیلومتر در حال اجرا و ۸۰ کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.

برچسب ها: حمل ونقل ، بزرگراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار