مهم‌ترین حوادث ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز پنج شنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف مواد مخدر در عملیات مشترک پلیس فارس و تهران

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۵۲ کیلو و ۵۰ گرم حشیش و تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و دایره چهارم عملیات ویژه پلیس مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، دایره چهارم عملیات ویژه پلیس مواد مخدر تهران بزرگ با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون در حال انتقال محموله تریاک از بندرعباس به لارستان است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان پس از هماهنگی با مرجع قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی کامیون حامل بار نارگیل را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن کامیون ۹۰ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و ۶۱ کیلو و ۷۵۰ گرم حشیش کشف شد، اضافه کرد: راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۱۵۲ کیلو و ۵۰ گرم مواد مخدر کشف شد، تصریح کرد: مبارزه با قاچاقچیان با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ تماس و موضوع را گزارش دهند.

کشف بیش از ۷۱ میلیارد کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۷۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال در شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه ۹ دستگاه خودرو سبک حامل کالای قاچاق را شناسایی و با اقدامات فنی آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۲۱ هزار عدد پاکت سیگار، یک هزار و ۱۰۰ پاکت طعم دهنده سیگارت، ۸۹۰ عدد سیگار الکتریکی، ۱۷۵ طاقه پارچه، ۶۲ عدد انواع لوازم آشپزخانه، ۳۰ دستگاه دوربین مداربسته، ۲۰ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۱۹ دستگاه اسپیلت، ۱۹ دستگاه ذخیره ساز، ۱۶ عدد کالسکه کودک، ۱۴ دستگاه ماشین لباسشویی، ۸ دستگاه تلویزیون، ۵ دستگاه یخچال فریز و جارو برقی خارجی قاچاق که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۷۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: رانندگان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حبیبی تصریح کرد: پلیس با اقتدار کامل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و به منظور تحقق شعار سال و تامین سلامت و امنیت شهروندان با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.

آتش سوزی در بازار قائمیه/آتش مهار شد

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار از وقوع حادثه آتش سوزی در پاساژ آریا خبر داد و گفت: این حادثه خسارت زیادی بر جای گذاشت.

سرهنگ لطف‌اله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار اظهار کرد: ساعت ۶ صبح امروز طی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه آتش سوزی در پاساژ آریا واقع در میدان امام خمینی شهرستان کوه‌چنار، بلافاصله سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان، کارکنان انتظامی شهرستان‌های کازرون، ممسنی و کوه‌چنار و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: مأموران انتظامی و عوامل امدادی با حضور در محل مشاهده کردند ۳۶ باب مغازه حامل پوشاک، کفش و لوازم خانگی به علت نامعلوم دچار آتش‌سوزی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار ادامه داد: با اقدام به موقع آتش‌نشانان و همکاری پلیس، آتش مهار شد.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه علت این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است، گفت: بر اثر این حادثه همه تجهیزات و وسایل موجود در مغازه‌ها طعمه حریق شد و در آتش سوخت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، تصریح کرد: ارزش مالی خسارت وارده بر اثر این آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: ماموران پلیس در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به ۲ دستگاه کامیون و اتوبوس مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، یک عدد تاب پلاستیکی کودک، یکدستگاه پیکور برقی، ۳ دستگاه مانیتور کامپیوتر، ۳ دستگاه سرخ کن برقی، ۳ دستگاه اسپیکر خانگی، ۲ کیسه خوراک گربه، دو عدد چمدان مسافرتی، ۹ عدد چراغ لایت گرد با پایه، ۵۰ کیلوگرم قهوه، ۱۳۰ عدد دستگاه پیچر، ۸۳۶ متر کابل شبکه، ۲۷۶ جفت کفش خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

او تصریح کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور می‌زند که در این خصوص کارکنان انتظامی با قاطعیت با قاچاقچیان برخورد قانونی خواهند کرد.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: در جهت اقدامات پیشگیرانه و مقابله با سرقت، ماموران پلیس آگاهی شهرستان کازرون طرح سرکشی از پارکینگ وسائط نقلیه توقیفی را اجرا کردند.

فرمانده انتظامی کازرون افزود: در این رابطه ماموران با استعلام موتورسیکلت‌های موجود در پارکینگ، موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت کشف شده سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، اظهار داشت: تلاش برای شناسایی و دستگیری سارق با جدیت ادامه دارد.

کشف ۲۰ هزار عدد قرص متادون قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف ۲۰ هزار عدد قرص متادون قاچاق در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: به منظور اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران ایست و بازرسی شهید جنتی‌فرد، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این اتوبوس ۲۰ هزار عدد قرص متادون قاچاق که به طرز بسیار ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری باند سارقان حرفه‌ای در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از دستگیری اعضای باند سرقت از اماکن خصوصی با اعتراف به ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی فرمانده انتظامی پاسارگاد بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در پاسارگاد، ماموران انتظامی برخورد با سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات تخصصی موفق شدند در این خصوص ۳ سارق را شناسایی و آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

دستبند بر دست متهم

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقداری ابزارآلات مسروقه، ۱۵۰ متر لوله پلی اتیلن قطعه قطعه شده مسروقه کشف شد.

سرهنگ توکلی با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد، تصریح کرد: مردم نقش مهمی در تولید امنیت دارند و می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیس گزارش کنند.

ترمز وانت پراید با بار قاچاق در خفر کشیده شد

فرمانده انتظامی خفر گفت: در عملیات ماموران این فرماندهی یک دستگاه وانت پراید حامل ۲ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توقیف شد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر بیان کرد: ماموران انتظامی خفر هنگام گشت‌زنی در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۴۰۹ جفت کفش، ۴۴۰ ثوب انواع پوشاک و ۷۳۲ عدد مایع شست و شوی صورت که خارجی و قاچاق بود را کشف کردند.

سرهنگ احمدیان با اشاره به اینکه راننده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف موتورسیکلت سرقتی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی اکبرآباد شهرستان کوار هنگام گشت‌زنی هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت هوندا که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد موتورسیکلت سابقه سرقت از شهرستان شیراز دارد، گفت: راکب برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی کوار بی‌توجهی به هشدار‌های پلیس و عدم استفاده از تجهیزات بازدارنده را از مهم ترین علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار