مهم‌ترین حوادث ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز سه شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در کوار

فرمانده انتظامی کوار از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف مقادیری کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی فرمانده انتظامی کوار اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی کوار در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸۳ قوطی پودر بدنسازی، ۱۰ دستگاه کارت‌خوان، ۸۰ ثوب پوشاک، ۲۸ جفت کفش، ۷ عدد انواع لوازم یدکی، یک دستگاه پرینتر صنعتی، ۶۰ عدد دسته بازی رایانه‌ای، ۳۱۲ عدد لوازم آرایشی، یک دستگاه قهوه‌ساز، یک دستگاه عکس‌برداری مخصوص دندانپزشکی و یک دستگاه سرخ کن خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق در خفر

فرمانده انتظامی خفر از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۷۵ راس گوسفند قاچاق توسط ماموران این فرماندهی خبرداد.

سرهنگ حجت‌اله احمدیان فرمانده انتظامی خفر بیان کرد: در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی خفر هنگام گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو ۷۵ راس گوسفند زنده قاچاق و بدون هرگونه مجوز بهداشتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خفر با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق کالا و احشام، موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان و متخلفین اقدام شود.

دستگیری سارق و کشف موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری سارق و کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی در عملیات ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: عوامل گشت انتظامی پاسگاه پاسخن هنگام گشت‌زنی هدفمند به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و با شگرد‌های خاص پلیسی موتورسیکلت را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

دستبند بر دست متهم

او اظهار کرد: پس از توقف و توضیحات ضد و نقیض راکب و تحقیقات انجام گرفته مشخص شد موتورسیکلت مسروقه و سابقه سرقت از شهرستان استهبان دارد.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه سارق سابقه‌دار پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست: ضمن رعایت اصول ایمنی در خصوص نگهداری از اموال خود، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک سریعا موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق کابل برق در قادرآباد

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری سارق کابل برق در شهر قادرآباد خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر کریمی فرمانده انتظامی خرمبید بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل برق در برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر قادرآباد، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی بخش قادرآباد با تحقیقات میدانی و بررسی سرنخ‌های موجود در صحنه سرقت، فرد سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس به ۱۱ فقره سرقت کابل برق اقرار و در این خصوص یک نفر مالخر نیز شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی خرمبید با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی، گفت: برخورد با سارقان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

پلمب ۱۲ واحد صنفی در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف و پلمب ۱۲ واحد صنفی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی کازرون با هدف ارتقای امنیت در بین کسبه و بازاریان، طرح تشدید کنترل و نظارت بر اصناف را به مدت ۷۲ ساعت اجرا کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۴۲ واحد صنفی به صورت محسوس و نامحسوس بازدید، که با ارزیابی‌های صورت گرفته به متصدیان ۳۰ واحد تذکر داده شد و ۱۲ واحد صنفی به علت رعایت نکردن ضوابط و مقررات انتظامی و اماکن عمومی و نداشتن پروانه فعالیت پلمب شدند.

سرهنگ زراعتیان، از عموم مردم خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به برخورد با واحد‌های صنفی متخلف و غیرمجاز اقدام شود.

خودرو‌های شوتی حامل احشام قاچاق در دام پلیس گراش

فرمانده انتظامی گراش در اجرای طرح برخورد با قاچاق از توقیف ۸ دستگاه پژو و کشف ۵۹ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی گراش بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی این فرماندهی هنگام گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی به ۸ دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از این خودروها، ۵۹ رأس گوسفند قاچاق که بدون هرگونه مجوز از دامپزشکی بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش با بیان اینکه در این خصوص هر ۸ راننده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: ارزش احشام قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

شکارچیان غیرمجاز در شهرستان زرین دشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی زرین‌دشت گفت: مأموران این فرماندهی ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر و یک راس لاشه بز کوهی از آنان کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی زرین‌دشت اظهار کرد: ماموران انتظامی زرین‌دشت با دریافت خبری مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع این شهرستان، بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

عاقبت متهم

او بیان کرد: مأموران هنگام گشت زنی در منطقه حفاظت شده ۲ شکارچی غیرمجاز را در حال شکار دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه آن‌ها یک رأس لاشه بز کوهی و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: پلیس با افرادی که اقدام به شکار غیر قانونی و صدمه زدن به محیط زیست می‌کنند با جدیت برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست تا به جهت حفاظت از محیط زیست در صورت اطلاع از اینگونه موارد، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرقت پراید در مرودشت کشف در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید ازکشف یک دستگاه یراید سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید پلیس اظهار کرد: در پی سد معبر یک دستگاه خودرو پراید در یکی از خیابان‌های اصلی شهر اقلید، بلافاصله ماموران گشت یگان امداد در محل حاضر و با بررسی و استعلام انجام شده مشخص شد خودروی کشف شده سرقتی بوده و سابقه سرقت در شهرستان مرودشت را دارد.

سرهنگ صارمی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار دارد، تصریح کرد: مالکان خودرو‌ها باید ضمن تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات هشدار دهنده و ایمنی مانند دزدگیر و قفل فرمان و قفل پدال با رعایت هشدار‌های انتظامی و ایمنی مانند پرهیز از پارک کردن خودرو در نقاط تاریک و خلوت، از وقوع چنین مواردی پیشگیری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار