افتتاح طرح توسعه مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با حضور وزیر بهداشت

هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

هم‌زمان با سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، وزیر بهداشت طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر، اظهار داشت: مرکز جامع تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر به عنوان یکی از مجهزترین مراکز این حوزه شامل چهار بخش علوم پایه، پیش بالینی، ترانوستیکس (درمان نوین رادیونوکلایدی) و تصویربرداری بالینی است.

ملکی‌زاده ادامه داد: دستگاه تصویربرداری پت-سی تی به عنوان یک روش تشخیصی پزشکی دوگانه در این مرکز نصب شده است که در طراحی آن تصویربرداری مولکولی به‌منظور به تصویر کشیدن عملکرد ارگان‌ها (PET) با بخش سی تی (CT) برای تعیین محل یا جانمایی ضایعه ادغام شده است.

وی اضافه کرد: این روش اطلاعات بسیار ارزشمندی از وضعیت اولیه تومور‌های بدخیم و میزان گسترش موضعی یا دوردست آن‌ها در بدن فراهم می‌کند که راهنمای بسیار مفید پزشک معالج برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.