وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری در منطقه پارس جنوبی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده با همکاری وزیر نفت منطقه گردشگری در پارس جنوبی و عسلویه استان بوشهر ایجاد می‌شود.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در آیین افتتاح بوتیک هتل در شهر عسلویه توجه به زیرساخت‌های گردشگری در شهر‌ها و روستا‌ها را در اولویت دانست و اظهار داشت: توسعه طرح‌های بوم‌گردی، هتل و اقامتگاه‌های مختلف گردشگری یکی از اولویت‌ها است.

وی با اشاره به تقویت حوزه بوم‌گردی در راستای شکوفایی اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید افزود: تشویق توسعه طرح‌های بوم‌گردی مورد توجه ویژه است و از فعالان این حوزه حمایت می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به افتتاح بوتیک هتل در شهر عسلویه اضافه کرد: این طرح با حجم سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰ نفر به طور مستقیم، در مساحت ۷۰۰ متر مربع توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد شده است.

وی از ایجاد منطقه گردشگری در عسلویه خبر داد و گفت: با همکاری وزیر نفت منطقه گردشگری در پارس جنوبی و عسلویه استان بوشهر ایجاد می‌شود.

ضرغامی با اشاره به ظرفیت مهم در منطقه عسلویه استان ادامه داد: با توجه به موقعیت فرهنگی، بومی و خدماتی این منطقه مهم، مردم در فصل زمستان می‌توانند از ظرفیت هوای خوب و مناسب بوشهر و عسلویه در جذب گردشگر استفاده کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: با اقامت مردم در چنین فضا‌هایی با این بافت فرهنگی، فرهنگ‌های ارزشمند ملی ما تقویت می‌شود.

وی در بازدید از فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی اظهار کرد: بخشی از حوزه پیشرفت کشور در زمینه صنعت است که به‌عنوان گردشگری صنعتی شناخته می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه منطقه ویژه انرژی پارس جنوبی با توان کارشناسان داخلی شکل گرفته خاطر نشان کرد: این منطقه مهم صنعتی امروز مهمترین مجموعه‌ها با تکیه بر توان ایرانی احداث و اداره می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: مردم باید با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و خدمات و قابلیت‌های انجام شده کشور را ببینند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.