مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: لازمه ضابط خاص بودن در حوزه محیط زیست آشنایی با قوانین و مقرارت این حوزه است.

محمدجواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: مقدمه ضابط خاص بودن، این است که از اطلاعات کافی برخوردار باشیم تا در مواجهه با مسائل کاری بتوانیم به درستی رفتار نماییم.

او می‌گوید: با متخلفین زمین خوار به چه صورت برخورد شود و یا با زباله تخلیه کنندگان چگونه برخورد داشته باشیم و نحوه مواجهه با اینگونه رفتار مخرب زیست محیطی چگونه عمل کنیم و این برخورد‌ها نیازمند این است که آموزش‌های لازم را از طریق قضاتی که به درخواست‌های ما در این زمینه رسیدگی می‌کنند را دیده باشیم تا بتوانیم در محاکم قضایی موفق باشیم.

به گفته او همچنین در برخورد با متخلفین خصوصاً در حوزه شکار و صید روند تشکیل پرونده را به گونه‌ای پیش ببریم که در رسیدگی توسط قضات با مشکل خاصی مواجه نشویم و در همه این موارد باید آموزش‌های لازم را دیده باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در بعضی از موارد برای همکاران ما خصوصاً در حوزه شکار و صید در سراسر کشور مشکلاتی ایجاد شده و با احکام قضایی سنگین روبرو هستند که نشان می‌دهد ما نتوانستیم در مرحله تشکیل پرونده به خوبی عمل کنیم و پرونده به درستی تنظیم شود و از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی خواست تا از این فرصت ایجاد شده به خوبی استفاده کند.

اشرفی گفت: این دوره آموزشی با حضور دکتر ایرانی که از اساتید برجسته و قضات با سابقه استان هستند و به موضوعات حوزه محیط زیست نیز اشراف کامل دارند، برگزار می‌شود.

او  می‌گوید: با توجه به این فرصت از شرکت کنندگان در این دوره خواست تا با طرح سوالاتی که به صورت تجربی در حین انجام وظیفه با آن روبرو هستند ابهامات خود را در حوزه کاری برطرف نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.