فرماندار شهرستان مرند از نبود سینما و بلاتکلیفی پردیس سینمایی در این شهرستان انتقاد کرد.

آقای  عباسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرند گفت: متاسفانه در شهرستان مرند با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت یک سینمای ثابت یا سیار وجود ندارد و مردم از این بابت گله‌مند هستند.

وی افزود: از حدود ۵ سال پیش طرح پردیس سینمایی در شهر مرند آغاز شده ولی با پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد بلاتکلیف مانده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی هم با اشاره به ظرفیت‌های هنری و فرهنگی شهرستان‌های استان گفت: متاسفانه اکثر رویداد‌ها و جشنواره‌های هنری به مرکز استان معطوف شده در حالی که شهرستان‌ها دارای پتانسیل های فراوانی در این زمینه‌ها هستند و برنامه جدید این اداره کل برگزاری ۶۰ تا ۷۰ درصد این رویداد‌ها در شهرستان هاست.

آقای بلاغی اضافه کرد: تقویت فعالیت‌های قرآنی، فرهنگ سازی جوانی جمعیت و فرزندآوری، زیست عفیفانه و توجه به فولکلور‌های آذربایجان از جمله برنامه‌های این اداره کل در سال آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه کارگروه رصد شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها در استان تشکیل خواهد شد افزود: این کارگروه به منظور پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها تشکیل می‌شود تا این مصوبات در اسرع وقت اجرایی شود.

حجت الاسلام نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند نیز خواهان اجرای بیشتر برنامه‌های مذهبی در شهرستان شد و گفت: ادارات و نهاد‌های مربوطه باید از بودجه فرهنگی خود در راستای اجرای برنامه‌های مذهبی به صورت متمرکز هزینه کنند تا این برنامه‌ها به صورت مردمی و با حضور اقشار مختلف برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.