در آیینی از طلاب حافظ قرآن مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد اصفهان تجلیل شد.

امسال ۲۲ نفر از طلاب در مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند. اکنون نیز حدود ۵۰ نفر در طرح قرآنی این مدرسه شرکت کرده اند و ۲۵ نفر هم در حال آماده سازی برای حفظ کل کلام الله مجید هستند.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در آیین تجلیل از طلاب حافظ قرآن کریم با اشاره به اینکه بسیاری از افراد عاشق قرآن، حافظ کل و یا بخشی از این کتاب الهی هستند گفت: اگر در حفظ قرآن کریم دوام و نگهداری وجود نداشته باشد آیات حفظ شده فراموش می‌شود و حتی اگر فراموش هم نشود آن ثمره‌ای که باید داشته باشد نخواهد داشت، لذا افرادی که حافظ قرآن هستند باید روزی یک جزء قرآن را بخوانند.


او ادامه داد: این کار تنها برای حافظان قرآن نیست بنابراین همه هر زمان فرصت یافتند قرآن بخوانند، همچنین حفظ قرآن توفیقی برای فرد می‌شود که قرآن را بیشتر بخواند، چون عبادت و ذکر است.


امام جمعه اصفهان حفظ قرآن کریم را برای فهم بهتر دروس حوزوی نیز موثر دانست و افزود: افرادی که واقعا با قصد و نیت و برای فهم قرآن آن را حفظ کرده باشند می‌دانند که حفظ قرآن با قسمت زیادی از دروسی که می‌خوانند در ارتباط و بلکه بالاتر است، چرا که اگر موقعیت کلمه را در قرآن متوجه شوید تفسیر قرآن را نیز درک خواهید کرد.

تجلیل از طلاب اصفهانی حافظ قرآن کریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.