مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: صدور اسناد مالکیت وقفی در استان اصفهان، امسال ۵۰ درصد بیشتر شده است.

جواد فخاری زواره مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس آمار، حدود ۱۶ هزار و ۵۵۰ ملک وقفی در استان اصفهان وجود دارد که برای حدود ۱۰ هزار پلاک آن (۵۷ درصد) سند صادر شده است و تلاش می‌کنیم برای سایر املاک نیز سند صادر کنیم.

او با اشاره به اینکه اسناد مالکیت وقفی بر اساس جدیدترین تفاهم‌نامه سازمان‌های ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه صادر می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۷۹۳ برگ سند مالکیت وقفی در استان اصفهان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال سال، ۵۰ درصد بیشتر است، به همین دلیل اصفهان به عنوان استان برتر کشوری در زمینه صدور اسناد شناخته شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان به کمبود نیروی انسانی به ویژه در حوزه نقشه‌برداری اشاره و اضافه کرد: نقشه‌برداری مقدمه صدور سند مالکیت است؛ اگر بتوانیم با امضای تفاهم‌نامه‌ای با اوقاف نیروی انسانی مورد نیاز به ویژه نقشه‌بردار را تأمین کنیم، ممکن است عملکرد مثبت ما به بیش از دو برابر نیز برسد.


فخاری با بیان اینکه به دلیل اهمیت موضوع به اسناد وقفی خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم افزود: با دو شرکت مشاور قرارداد منعقد شده که در صورت معرفی املاک باقی‌مانده، برای صدور سند آن‌ها اقدام شود.
او همچنین با ارائه آماری گفت: در اراضی ملی بیش از ۹۹ درصد صدور سند مالکیت داشتیم؛ در اراضی شهری و روستایی ۳۵ تا ۴۴ درصد رشد داشتیم، اما در بخش کشاورزی حدود ۳۳ درصد رشد داشتیم و رویکردمان تا پایان سال این است که این میزان به ۴۰ درصد افزایش یابد که لازمه آن وجود اطلاعات زمین‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.