دوازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) امروز با حضور مسئولان و پژوهشگران کشوری و استانی در تالار آیینه قشم برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این کنگره گفت: جهاد تبیین در دنیای امروز نیازمند تلاش هدفمند برای اقناع افکار عمومی توسط رسانه‌ها و هنرمندان است.

حجت الاسلام عبادی زاده افزود: جهان اسلام امروز نیازمند وحدت و الفت قلبی میان همه مسلمانان برای حفظ مرز‌های اعتقادی و مقابله با دشمنان است.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: در جهاد نرم باید با استفاده از ظرفیت‌های رسانه، فضای مجازی و هنر برای تبیین ارزش‌های اسلامی در دنیای امروز تلاش کرد.

امام جمعه بندرعباس گفت: تلاش هدفمند برای اقناع افکار عمومی معرفی حقیقت، جامعه سازی و تمدن سازی اسلامی، همان جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری است و صحیفه سجادیه نیز در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد.

وی گفت: تجهیزات و ابزار‌های جدید، محتوا، استفاده از زبان روز، شبکه سازی نیروی انسانی و امیدآفرینی از مهمترین ملزومات جهاد تبیین در جهان امروز است که به دشمن شناسی کمک شایانی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده افزود: برای جهانی کردن حرکت مسلمانان علاوه بر قرآن و سنت، باید از سایر منابع نیز بهره گرفت و صحیفه سجادیه یکی از منابعی است که به توسعه معنویت و اخلاق در جهان اسلام کمک می‌کند.

وی گفت: اخلاق، گمشده اصلی جهان مادی امروز است و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت صحیفه سجادیه و با معرفی قرآن از دریچه این کتاب به ترویج اخلاق و معنویت اسلامی بپردازیم.

رییس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) گفت: استقبال بزرگان و علمای اهل سنت بواسطه ارادت ایشان به پیامبر (ص) و خاندان ایشان، یکی از پایه‌های اصلی افزایش انگیزه برای ترویج معنویت موجود در صحیفه سجادیه است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) هم گفت: یکی از محور‌های اصلی و اثربخش در صحیفه سجادیه، ترویج فرهنگ تبیین و ایجاد سواد رسانه‌ای برای نپذیرفتن اخبار نادرست و بدون تحلیل است.

حجت الاسلام حسینعلی سعدی افزود: در دنیای امروز دشمنان جهان اسلام نقشه‌های پیچیده‌ای برای القاء ناامیدی و دشمنی خود اجرایی می‌کنند و افزایش سواد رسانه‌ای و ترویج فرهنگ تحلیل در مقابله با دشمنان کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با همکاری جامعه المصطفی العالمیه در بیش از ۵۰ کشور جهان به بحث و پژوهش درباره امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه مشغول است.

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) افزود: صحیفه سجادیه در افزایش سواد رسانه‌ای جهان اسلام و جامعه ایرانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی، نقشی مهم و اساسی ایفا می‌کند.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این کنگره گفت: مجموعه صحیفه سجادیه یکی از منابعی است که می‌تواند به تبیین اصول با رنگ و بوی توحیدی بر اساس آرمان‌های انقلاب و همچنین دشمن شناسی کمک کند.

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی افزود: بیان آرمان ها، اصول و خدمات صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با اقدامی جهادگونه برای تمامی شهروندان تبیین شود.

شیخ عبدالرحیم خطیبی، امام جمعه اهل سنت قشم نیز گفت: صحیفه سجادیه اوج عبودیت و بندگی در برابر خداوند را به نمایش می‌گذارد و ادعیه امام سجاد (ع) الهام بخش حرکت عملی و خطر فکری جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.