دومین روز همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور به میزبانی هرمزگان در حوزه علمیه خواهران بندرعباس در حال برگزاری است.

 رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان، هدف از برگزاری این همایش را افزایش وحدت و همدلی در کشور عنوان کرد و گفت: این همایش از دیروز ۲۹ بهمن در بندرعباس آغاز شده است و تا فردا اول اسفند ادامه دارد.

مهدی احترامی افزود: ۱۰۰ نغمه سرای اهل سنت از ده استان کشور از جمله استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گیلان، گلستان، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این همایش شرکت کرده اند.

احترامی گفت: موضوع سروده‌های این همایش در حوزه مدح اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) است.

وی افزود: حضور در امامزاده سید مظفر و بازدید از مجتمع کشتی سازی بندرعباس از برنامه‌های جنبی این همایش سه روزه است.

رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: این همایش هر سال در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود و پارسال نیز استان گلستان میزبان این همایش بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز در این همایش گفت: دشمن در تلاش است با تفرقه افکنی موجب از بین رفتن وحدت بین اهل تشیع و تسنن در کشور شود، اما ملت با بصیرت توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، در تمام قومیت‌ها بسیج شکل گرفته است و این بسیجی‌ها آمادگی دارند جان خود را همانند دوران دفاع مقدس فدای وطن و انقلاب کنند

وی با اشاره به جنگ ترکیبی ایجاد شده علیه نظام اسلامی گفت: در روز‌های گذشته رهبری حکیمانه‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی تهدید ایجاد شده را به فرصت تبدیل کردند و ما نتیجه‌ی آن را در ۲۲ بهمن دیدیم.

وی افزود: کنترل احساسات در میدان فتنه موجب شد که ملت ایران احساسات خود را در صحنه‌ی ۲۲ بهمن به میدان بیاورد و بروز دهد که این راهپیمایی در سال ۱۴۰۱ حتی از راهپیمایی‌های سال ۵۷ نیز باشکوه‌تر بود.

معاون هماهنگ کننده‌ی سازمان بسیج نیز در این همایش با اشاره به اینکه اهل سنت کشور دوستدار اهل البیت (ع) هستند گفت: دلاوری‌ها اهل سنت کشور در دوران دفاع مقدس بینظیر است.

سردار معروفی با بیان اینکه دشمن در تلاس است تفرقه بین اقوام و مذاهب کشور ایجاد کند افزود: انقلاب اسلامی توسط یک قوم و یک مذهب به پیروزی نرسید، بلکه همه اقوام به دعوت امام لبیک گفتند و انقلاب را به پیروزی رساندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.