رئيس اتاق اصناف گفت: ارزان فروشی بيش از اندازه نيز به دليل بر هم زدن نظم بازار مشکل ساز است، به همین‌خاطر در برخی ایام‌نباید این‌مجوز داده شود.

علی توسطی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اگر در خصوص انجام حراج‌های صنفی بین واحد صنفی و اتحادیه مربوطه مشکلی ایجاد شود، برای بررسی بیشتر به اتاق اصناف مراجعه خواهند کرد.

رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص دریافت اخذ مجوز برای حراج‌های آخر سال، گفت: در واحد صنفی که تصمیم به برگزاری حراج دارد، براساس مفاد قانون نظام صنفی باید با اتحادیه مربوطه مکاتبه کند. اتحادیه مربوطه نمونه کالا، قیمت خرید و قیمت‌های متعارف بازار را بررسی و در نهایت تخفیف مدنظر فروشنده را تایید می کند.

او ادامه داد: زمان تخفیف باید مشخص باشد؛ واحد صنفی مربوط باید مدت زمانی را که مایل به برگزاری حراج است را اعلام و در صورتی که مدت زمان اعلام شده تمام شود و واحد صنفی هنوز به حراج خود ادامه دهد، با آن برخورد خواهد شد. زمان برگزاری حراج بر عهده خود واحد صنفی است. البته در برخی از ایام نباید مجوز حراج داده شود که توسط اتحادیه مربوطه بررسی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به برگزاری حراج‌های پایان فصل در همه کشور‌ها گفت: در کشور‌های مختلف حراج‌های پایان فصل برگزار می‌شود و ما هم گاهی در اطرافیان خود شاهد این موضوع هستیم که برای استفاده از حراج‌های پایان فصل به سایر کشور‌ها سفر می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار