مدیرکل انتقال خون گفت: ذخایر خونی استان قزوین به دلیل استقبال خوب شهروندان برای اهدا هم اکنون در سطح "سبز" قرار دارد.

طالبیان مدیرکل انتقال خون گفت: ذخایر خونی استان قزوین به دلیل استقبال خوب شهروندان برای اهدا هم اکنون در سطح "سبز" قرار دارد، اما در روز‌های پایانی سال نیازمند مراجعه بیشتر اهداکنندگان هستیم.

 طالبیان افزود: این در حالی است که معمولا همزمان با ایام پایانی سال با کاهشذخایر خونی قزوین در سطح اهدای خون روبرو می‌شویم.

وی با بیان اینکه نیاز بیماران به خون دائمی و مستمر است، اظهار کرد: به همین دلیل از شهروندان قزوینی تقاضا داریم اهدای خون در روز‌های پایانی سال را فراموش نکنند.

این مسوول یادآور شد: در یازده ماهه سال جاری ۳۶ هزار شهروند استان قزوین خون اهدا کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر اهدا کننده مستمر بودند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین از فعالیت مراکز انتقال خون استان در شهر‌های قزوین و تاکستان برای پذیرش اهداکنندگان در ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ساعات کار پذیرش این مراکز از سوی رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسوول در ادامه از فعالیت مرکز سیار انتقال خون در صنایع قزوین طی سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر ایجاد امکان اهدای خون برای شهروندان استان در مناطق مختلف با فعال شدن مرکز سیار، با استقرار همکاران این مرکز در شهرک‌های صنعتی و صنایع امکان اهدای خون برای کارگران و کارکنان بخش تولید فراهم شده است.

مدیرکل انتقال خون قزوین با بیان اینکه سهم زنان کشور در اهدای خون پنج درصد و در استان کمی بیشتر از این رقم است، اظهار کرد: باید با فرهنگ سازی از سوی رسانه‌ها به دنبال افزایش اهداکنندگان مستمر و همچنین مشارکت بانوان در این کار خیر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.