ناصحی گفت: پرونده ۱۷ ساله انتقال پادگان مشهد فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد، مهم‌ترین اتفاق این بود این زمین بکر برای شهر حفظ شد.

مهدی ناصحی عضو شورای اسلامی شهر مشهد، در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهر‌های کشور و نشست کمیته بافت فرسوده شهرداری‌های کلانشهر‌های ایران که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، گفت: آستان قدس، بزرگ مالک شهر مشهد است و برای انتقال پادگان مشهد باید بین سه دستگاه آستان قدس رضوی، ارتش جمهوی اسلامی ایران و شهرداری مشهد تفاهم ایجاد می‌شد. رفع بافت ناهمگون برای شهر بسیار اهمیت داشت و پیگیری‌هایی از سوی قوه قضاییه صورت گرفت.

او افزود: تجربه یک تفاهم بی‌نظیر در مشهد اتفاق افتاد و ۴۰۰ هکتار زمین آزاد شد و چند راه اصلی ایجاد شد. امکان طراحی بافت‌های جدید بر مبنای نیاز‌های محلی ایجاد شد. ۳۵ هکتار پارک آماده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در نهایت نیز ۱۱۰ هکتار فضای سبز ایجاد می‌شود.

بازنگری طرح‌های تفصیلی مشهد و ماندگاری ساکنان بافت‌های فرسوده

ضمیری عضو شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه در موضوع بازسازی و بهسازی تجربه‌ای در بافت پیرامون حرم رضوی با رویکرد مداخله حداکثری داریم و تمام دستگاه‌ها ورود کرده‌اند، گفت: بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از صحنه روزگار محو شد و ساختمان‌های بلند با کاربری تجاری و اقامتی جای آن را گرفت.

او افزود: در بافت پیرامونی، شهرداری عمدتا مجری بود و هرچند خودش هم نقش داشت. مداخلات در بافت‌های ناکارآمد کمتر و به سمت توانمندسازی و احیای بافت‌ها رفته است.

با همین رویکرد طرح‌های تفصیلی عامل و آبکوه بازنگری شد تا ساکنان ماندگار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.