دیوان عالی پاکستان در حکمی خواستار برگزاری انتخابات در ایالت‌های پنجاب و خیبرپختونخوا این کشور شد.

پس از انحلال پارلمان محلی ایالت‌های خیبرپختونخوا و پنجاب توسط حزب تحریک انصاف و اعلام زمان انتخابات زودهنگام در این ایالت‌ها توسط "عارف علوی" رئیس جمهور این کشور، دیوان عالی پاکستان نیز پس یک هفته بررسی این موضوع خواستار برگزاری انتخابات ظرف ۹۰ روز از تاریخ انحلال پارلمان‌های ایالتی در این کشور شد.

به گزارش شبکه خبری هم نیوز، بر اساس این گزارش دیوان عالی پاکستان که به دنبال اختلاف میان اپوزیسیون، دولت و کمیسیون ملی انتخابات پاکستان برای اعلام زمان انتخابات زودهنگام در این زمینه پرونده تشکیل داده بود، پس از یک هفته بررسی این موضوع حکم به برگزاری انتخابات در ایالت‌های پنجاب و خیبرپختونخوا داد.

بر اساس این گزارش دیوان عالی پاکستان در حکم خود آورده است: بر اساس قانون اساسی پاکستان در صورت انحلال پارلمان، انتخابات باید ظرف ۶۰ الی ۹۰ روز برگزار شود و هیچ نهادی نمی‌تواند اقدامی مغایر با این قانون انجام دهد.

این حکم، کمیسیون ملی انتخابات پاکستان را موظف به مشاوره با رئیس جمهور این کشور برای اعلام زمان دقیق برگزاری انتخابات در ایالت‌های پنجاب و خیبرپختونخوا کرده است.

حزب تحریک انصاف به رهبری "عمران خان" نخست وزیر پاکستان و احزاب ائتلافی وی در سال گذشته میلادی با هدف تحت فشار قرار دادن دولت اسلام آباد برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمان‌های محلی پنجاب و خیبرپختونخوا را منحل کرد.

مقامات دولتی پاکستان و کمیسیون ملی انتخابات این کشور در یک ماه گذشته در اظهارات مختلف مشکلات اقتصادی را دلیل امتناع خود برای برگزاری انتخابات زود هنگام عنوان کرده اند.

ایالت پنجاب بزرگترین و پرجمعیت‌ترین ایالت پاکستان است، از این رو پیروزی در انتخابات پارلمان محلی این ایالت عملا به منزله قدرت در عرصه سیاسی این کشور و تشکیل دولت مرکزی به حساب می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار