رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از آغاز به کار دوباره اورژانس موتوری پس از پنج سال خبر داد.

فرهاد حیدری رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه اورژانس موتوری سال ۱۳۸۲در اصفهان راه‌اندازی شد، اما به دلیل فرسودگی ناوگان پنج سال پیش تعطیل شد گفت: اورژانس موتوری، با هدف کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران با دو دستگاه موتورلانس کار خود را از سر گرفت.


او با بیان اینکه شهریور امسال از ۷ دستگاه موتورلانس اورژانس رونمایی شده، اضافه کرد: این ناوگان جدید با چهار نفر از کارشناسان اورژانس در دو پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز شهر اصفهان راه اندازی شده است.


رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: اورژانس موتوری به عنوان واحد امدادی پیشرو برای بیمارِ در وضع بحرانی که نیاز به دریافت اقدامات فوری اورژانس دارد، همزمان با آمبولانس از نزدیک‌ترین محل اعزام می‌شود.
حیدری با بیان اینکه موتورلانس به منظور پایش و درمان بیماران یا مصدومان طراحی و تجهیز شده، افزود: تعیین تکلیف ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در امدادرسانی به بیماران غیربحرانی و استقرار در محل‌های خاص به منظور ایفای مأموریت‌های احتمالی در کوتاه‌ترین زمان، از دیگر موارد اعزام اورژانس موتوری است.


او با اشاره به خروج ۶۷ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از چرخه امدادرسانی گفت: برای بازسازی این ناوگان فرسوده به مشارکت خیران نیاز داریم.


اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه به بیش از ۲۶۳ هزار بیمار و مصدوم امدادرسانی کرده است.
مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان دارای ۱۶۱ پایگاه امدادی شامل ۸۱ پایگاه شهری و ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی و یک اتاق فرمان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار