قابلیت گوشی گلکسی اس ۲۴ برای برقراری تماس هیبریدی

گلکسی اس ۲۴ می‌تواند حتی بدون شبکه هم پیامک ارسال و تماس برقرار کند.

سامسونگ در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که با موفقیت ارتباط هیبریدی بین ۵G و ماهواره را با استفاده از مودم گوشی هوشمند برقرار کرده است.

مین جو کیم، معاون بخش پردازشگر‌های ارتباطات در شرکت سامسونگ، از نقطه عطف جدیدی در تاریخ این شرکت خبر داد. پس از معرفی اولین مودم تجاری ۴G LTE در سال ۲۰۰۹ و اولین مودم ۵G در سال ۲۰۱۸، سامسونگ قصد دارد به رهبر سیستم‌های ارتباطی زمینی هیبریدی NTN در سراسر جهان برای آماده شدن برای ورود به ۶G تبدیل شود.

نسل ششم یک استاندارد تئوری است، مشخصات آن هنوز تعیین نشده است. از سوی دیگر، برای شبکه‌های غیرزمینی، NTN‌ها واقعیتی است که بسیاری از نام‌های بزرگ فناوری در حال حاضر روی آن کار می‌کنند.

این فناوری ارتباط دو طرفه با سرعت بالا را از طریق آنتن‌های زمینی یا ماهواره‌ای فراهم می‌کند. اگر پوشش بسیار ضعیف باشد، تلفن‌های هوشمند از ۵G به ارتباطات ماهواره‌ای تغییر می‌کنند.

سامسونگ در حال آزمایش تماس هیبریدی دو طرفه با مودم پیکسل ۷ خود است. سامسونگ با استفاده از پردازنده Exynos Modem ۵۳۰۰، که در پیکسل ۷ Tensor G۲s گوگل یافت می‌شود، یک اتصال بسیار مطمئن ۵G NTN را با ماهواره‌های مدار پایین مانند ماهواره‌های مورد استفاده توسط Starlink شبیه سازی کرده است.

این شرکت معتقد است که به لطف این فناوری، مودم‌های اگزینوس آینده امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی و همچنین اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیو‌های با وضوح بالا را فراهم خواهند کرد.

در حال حاضر، تنها برخی از تلفن‌های هوشمند اتصال ماهواره‌ای را ارائه می‌دهند. هوآوی با Mate ۵۰s این کار را به درستی انجام داد و اپل و سامسونگ با آیفون ۱۴ و گلکسی S۲۳ به آن پیوستند.

همه قبول دارند که در حال حاضر، این نوع ارتباط فقط باید در شرایط اضطراری، در مناطق دورافتاده استفاده شود. با این حال، این فناوری می‌تواند به سرعت عادی شود.

شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که سامسونگ می‌تواند ارتباطات دو طرفه هیبریدی پرسرعت را در اوایل سال ۲۰۲۴ در گلکسی S۲۴ معرفی کند.

منبع: وبسایت الشبکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار