رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: این استان بعد از خراسان شمالی رتبه دوم کشور را در تعداد کلاس‌های چندپایه دارد.

سید شهاب ارکیان امروز در چهارمین همایش ملی دانش‌آموزش محتوا در سنندج اظهار کرد: هدف از این همایش، بررسی مبانی فلسفی، روانشناختی و جامعه‌شناختی در آموزش کلاس‌های چندپایه، برنامه درسی کلاس‌های چندپایه، راهبردها، الگو‌ها و روش‌های تدریس در آموزش کلاس‌های چندپایه است.

او ادامه داد: مطالعات تطبیقی در آموزش کلاس‌های چندپایه، مدیریت کلاس‌های چندپایه، تولید محتوا و آموزش در این کلاس ها، ارزشیابی و آموزش، فناوری اطلاعات و ارتباطات، نقش کارورزی و کارآموزی در آموزش کلاس‌های چندپایه، نقش پژوهش‌های معلم‌محور (روایت‌پژوهی، اقدام پژوهی و درس پژوهی) در رشد حرفه‌ای مرتبط با آموزش در کلاس‌های چندپایه از دیگر اهداف این همایش است.

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان افزود: با توجه به اینکه تمرکز اصلی دانشگاه بر "دانش‌آموزش محتوا" قرار دارد، چگونگی آموزش در کلاس‌های چندپایه اهمیت ویژه‌ای در این زمینه دارد.

ارکیان یادآور شد: این همایش با هدف تغییر رویکرد نسبت به کلاس‌های چندپایه برگزار شد و دستاورد‌های این پژوهش در اختیار معلمان و مدیران چندپایه قرار می‌گیرد تا نقاط قوت برجسته و نقاط ضعف برطرف شود.

 او تاکید کرد: رشد جامعه، مرهون تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است که آموزش و پرورش نقش اساسی ایفا می‌کند.

ارکیان ادامه داد: برنامه دانشگاه فرهنگیان بر ۲ حیطه تمرکز دارد که شامل دانش‌محتوا و دانش‌آموزش محتوا است.

رییس دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: تفاوت عمده این دانشگاه در دانش‌آموزش محتوا است و توسعه این دانش در قالب همایش‌هایی لز این دست امکانپذیر است.

ارکیان اضافه کرد: ۱۹ همایش مختلف ملی توسط دانشگاه فرهنگیان در کشور برگزار می‌شود که یکی از این همایش‌ها به میزبانی کردستان است.

۲۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های چندپایه

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این همایش اظهار کرد: این همایش علمی فرصت بسیار خوبی است تا نتایج حاصل از پژوهش در اختیار بخش آموزش و پرورش قرار گیرد.

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه بهترین مسیر برای ورود دانش آموز به جامعه کلاس‌های چندپایه است، تاکید کرد: نگاه به این کلاس‌ها نباید به عنوان یک معضل بلکه فرصت باشد.

 اواضافه کرد: از جمعیت ۴۸ هزار نفری دانش‌آموزان روستایی در کردستان، ۲۶ هزار دانش‌آموز در کلاس‌های چند پایه تحصیل می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: بیش از ۲ هزار کلاس درس در استان بصورت چندپایه اداره می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.