معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: استان یزد با جمعیت نزدیک به ۱۵ هزار نفر شتر، رتبه سوم را در کشور دارا است.

غیب اللهی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در همایش هم‌اندیشی توسعه اکولوژیک شتر در بافق گفت: یکی از اقدامات تحولی استان مبتنی بر سند یزد نوین، توسعه پرورش شتر با پرداخت تسهیلات به شترداران با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و همچنین استفاده از مسئولیت اجتماعی معادن در راستای احیای مراتع است.

او تصریح کرد: تسهیلات به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله است که در اوایل سال ۱۴۰۲ به شترداران پرداخت می‌شود و سقف آن به ازای هر شتردار، ۱۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون تومان به هر خانوار شتردار است.

غیب اللهی بیان داشت: نگهداری شتر به صورت نیمه بسته است که ظرفیت‌های مراتع و مراتع بلامعارض، در سال گذشته با همکاری منابع طبیعی شناسایی شده است.

او خاطرنشان کرد: هشت طرح مرتعداری ممیزی شده که آمادگی این را داریم که در اختیار شترداران قرار بدیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یز گفت: زیرساخت‌ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و مرکز اصلاح نژاد دام وزارت فراهم شده است و شترداران و سرمایه‌گذاران در این بخش، می‌توانند از خارج از کشور نیز گونه‌های شتر را بر اساس مجوز‌های قانونی و سازگار با اقلیم استان وارد کنند.

او در پایان گفت: با برگزاری این همایش هم‌اندیشی امیدواریم بتوانیم گام موثری در زمینه توسعه این صنعت و همچنین تأمین گوشت قرمز استان و کشور برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.