عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به برنامه سند یزد نوین برای توسعه اکولوژیک شتر در استان برنامه ریزی شده است.

مرتضی بیطرف ثانی در همایش هم‌اندیشی توسعه اکولوژیک شتر در بافق گفت: یک الگوی ملی در مراتع دست کاشت در منطقه ساغند داریم که در آن یک مرتع هزار هکتاری دست کاشت شده است.

او خاطرنشان کرد: در استان هشت طرح در زمینه مراتع بلامعارض توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، در سال گذشته تهیه طرح و در حوزه توسعه اکولوژیک انجام شده است.

بیطرف ثانی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز باتوجه به مصوبه سفر رئیس جمهور در قالب پرداخت تسهیلات به شترداران و علاوه بر آن در ایجاد هاب شتر در شهرستان‌های بافق، اردکان و خاتم و همچنین ایجاد مراتع همکاری می‌کند.

او گفت: در استان ۱۶ سامان عرفی و در مراتع استان پنج هزار نفر شتر درحال پرورش هستند که در بحث واردات شتر نیز باتوجه به توافقی که با سازمان دامپزشکی کشور انجام شده، قرار است فعالیت‌هایی در این زمینه انجام شود.

حمید عسکری رئیس جهاد کشاورزی بافق نیز در این همایش گفت: باتوجه به اینکه بافق ظرفیت بالقوه‌ای در زمینه شتر دارد و بیش از ۲ هزار شتر در شهرستان در حال پرورش است، برنامه مدونی برای توسعه آن درنظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: یک پهنه ۵۰ هکتاری برای پرورش شتر درنظر گرفته شده است که در مرحله اول موضوع ایجاد تشکل آن بوده که هیئت مؤسس آن تشکیل شده است.

عسکری بیان کرد: با تشکیل شرکت تعاونی، واگذاری زمین و همزمان با آن واردات شتر و توسعه آن انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار