رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گفت: حکیم سبزواری با ارائه آثار برجسته، توانست اندیشه‌های فلسفی و حکمت اسلامی را با رویکرد جدید ارائه دهد.

محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی طی سخنانی در هشتمین همایش ملی بزرگداشت حکیم سبزواری گفت: حکیم سبزواری، از نوابغ روزگار در حوزه اندیشه و حکمت اسلامی ایرانی است. حکیم سبزواری با ارائه آثار برجسته و شاخص، توانست اندیشه‌های فلسفی و حکمت اسلامی را با رویکرد جدید، ارائه دهد.
او در ادامه افزود:آنچه در اندیشه بزرگانی همچون ملاصدرا و میرداماد در حوزه فلسفه مرور می‌شده، در اندیشه‌های حکیم سبزواری تبلور عینی یافته است.
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تصریح کرد:حکیم سبزواری با کشف حقایقی از عالم هستی در صیرورت‌های فلسفی و پیوند آن با مسیر‌های عرفانی و راه‌های قلبی و درونی، توانست تلفیقی از حکمت و معرفت را در هم آمیزد و طرحی نو در افکند.
شالویی در ادامه سخنان خود اظهار داشت:امروز مسیر حقیقت شناسی، نیازمند توجه به فلسفه اسلامی و حکمت است که با بهره گیری از معرفت این فلاسفه بزرگ اسلامی و اندیشه‌های تابناک آنها، راه‌های نو به سوی جویندگان و علاقمندان گشوده شود.
رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در پایان تآکید کرد: با توجه به نگارش کتب حکیم سبزواری به زبان آن روزگار و نیز با لغات ویژه فلسفه، قابلیت فهم عمومی این متون نیازمند نوشتن شرح بر این آثار است تا مورد اقبال بیشتر دانشجویان و جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار