۱۰ هکتار از اراضی ملی مجاور بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری در قالب پویش نذر سبز مادری تا پایان سال زیر کشت بادام کوهی می‌رود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ هکتار از اراضی ملی مجاور بقاع متبرکه استان در قالب پویش نذر سبز مادری تا پایان سال زیر کشت بادام کوهی می‌رود که تاکنون یک و نیم هکتار آن بذرکاری شده است.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی افزود: تاکنون نیم هکتار بذر بادام کوهی در جوار بقعه شاه‌عبدالعظیم خانمیرزا و یک هکتار بذر بادام در زمین‌های ملی همجوار امامزاده شیرمرد شهرستان فلارد کشت شده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این طرح با استقبال گسترده جوامع محلی، بسیجیان و مسوولان همراه شده است و تا پایان سال در تمامی شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری این پویش در راستای تفاهم‌نامه بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه، طلاب، مبلغان و روحانیون کشور با هدف توسعه و ترویج منابع طبیعی و حفظ پوشش جنگلی شکل گرفته است و با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌ای در استان بین اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و حوزه‌های علمیه و اوقاف و امور خیریه این پویش وارد مرحله اجرا شده است.

حسینی حفظ خاک و پوشش گیاهی و توسعه جنگل را از مهمترین اهداف اجرای این پویش عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر این با کشت درخت بادام کوهی در زمین‌های مجاوز بقاع متبرکه می‌توان از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری و فضای سبز برای مسافران و گردشگران بهره گرفت.

وی خاطرنشان کرد: درخت بادام کوهی با شرایط خشکسالی بسیار سازگار است و در سال‌های ابتدایی ثمردهی، مغز بادام‌ها تلخ است، اما پس از ۲ سال می‌توان این درختان را پیوند زد و از جنبه اقتصادی آن نیز بهره گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار