استاندار چهارمحال و بختیاری، نهضت ملی تولید نهال را اقدام ارزشمند و موثری در حفظ محیط‌زیست و هوای پاک دانست و گفت: این طرح در استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود باید با جدیت لازم پیگیری شود.

غلامعلی حیدری  افزود: نهضت تولید ملی نهال در کشور و استان به نوعی باقیات صالحات است و نقش مهمی در هوای پاک، کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست دارد و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام باید با جدیت در استان پیگیری شود و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که از تمامی ظرفیت‌های موجود از جمله گروه‌های دانش‌آموزی، دانشگاه‌ها، گروه‌های جهادی و نیرو‌های مسلح استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تولید نهال و درختکاری را نیازمند فرهنگسازی دانست و گفت: در این بخش نیز می‌توان از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه، صدا و سیما و رسانه‌ها، گروه‌های مرجع و سازمان‌ها و نهاد‌ها استفاده کرد.

حیدری تصریح کرد: در حالی که مقرر شده تا در سال نخست این طرح، ۷۰۰ هزار نهال در استان تولید شود، اما تلاش ما باید بر این باشد که این تعداد را به یک میلیون نهال افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


وی در ادامه با بیان اینکه در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان اعتبار قابل توجهی برای منابع طبیعی و آبخیزداری استان درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: بخش زیادی از این اعتبار ابلاغ شده که می‌طلبد برای جذب مناسب آن برنامه‌ریزی شود.

حیدری کمک به اجرای طرح اقدام ملی مسکن را از دیگر انتظارات خود از منابع طبیعی استان دانست و گفت: باید زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح از سوی منابع طبیعی تامین شود تا هم این طرح به‌خوبی اجرا و هم به رونق اشتغال کمک شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۹:۱۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
عربستان کاشت پنجاه ملیارد نهال در سال را برنامه ریزی کرده
حالا ما با دستگاههای مکانیزه و بروز چاله کن و بیا مکانیکی و غیره در استان بام ایران میباید جهاد درختکاری و جنگلکاری را راه بیندازیم تا سهمی از کاشت یک ملیارد نهال در طول چهار سال در کشورمان داشته باشیم
آخرین اخبار