سونی کلاه جدید واقعیت مجازی خود را معرفی کرد

سونی نسخه جدید کلاه واقعیت مجازی خود برای دستگاه پلی استیشن را عرضه کرد.

سونی پس از گذشت شش سال و نیم از زمان عرضه کلاه واقعیت مجازی PSVR (PS VR) برای دستگاه پلی استیشن خود، نسخه جدید خود را اواخر هفته گذشته عرضه کرد که نشان می‌دهد علی‌رغم علاقه عموم مردم قصد دارد حضور خود را در این زمینه تقویت کند.

ناتالی داکان، مدیر بازاریابی پلی‌استیشن فرانسه گفت: «ما فکر می‌کنیم که زمان مناسبی برای ارائه یک کلاه ایمنی جدید، از نظر فناوری پیشرفته‌تر، بر اساس بازخورد‌های دریافتی از اولین مدل ما است.»

کلاه BSVR ۲ سبک‌تر از مدل قبلی خود است و تصاویر واضح‌تر و روان تری ارائه می‌دهد. کنترل‌های دستی جدید که به شکل دستگیره ساخته شده اند نیز به راحتی قابل استفاده هستند.

از نظر ارگونومی، این کلاه به گونه‌ای طراحی شده است که کاربر می‌تواند عینک را جابجا کند و برای اتصال آن به پلی استیشن ۵، تنها به یک کابل نیاز است.

با عرضه PSVR ۲، حدود ۳۰ بازی از جمله بازی‌های جدید و به‌روزرسانی‌های بازی‌های موجود مانند Gran Turismo ۷ روی این دستگاه در دسترس خواهند بود.

داکوان می‌گوید: بدیهی است که بازی کلید موفقیت کلاه است.

PSVR ۲ در چندین کشور از جمله فرانسه (با شروع از ۶۰۰ یورو)، انگلستان (۵۳۰ پوند استرلینگ) و ایالات متحده (۵۵۰ دلار) ارائه می‌شود.

کلاه واقعیت مجازی رایج نیست

علی‌رغم رونقی که در اواسط دهه گذشته رخ داد، به ویژه با خرید کلاه "Oculus" توسط فیسبوک در سال ۲۰۱۴ به قیمت دو میلیارد دلار، کلاه‌های واقعیت مجازی به اندازه کنسول‌های بازی محبوب نیستند.

با توجه به CSC Insights، کمتر از ۱۰ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ در سراسر جهان تحویل داده شد که شامل همه برند‌ها می‌شود. برای مقایسه، سونی می‌گوید سال گذشته ۳۰ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ فروخته است.

دو مدل از مدل‌های پرچم‌دار فعلی بازار یعنی Meta Quest ۲ و Pico ۴ با قیمتی بیش از ۴۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

منبع:۲۴ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار