شرکت اپل در حال مذاکره با حدود شش شرکت رسانه ای از جمله شرکت والت دیزنی، برای توسعه محتوای واقعیت مجازی برای هدست واقعیت ترکیبی خود است.
هدستی که اپل با همکاری سونی توسعه داده، حاوی دو صفحه نمایش با وضوح بالا برای مقابله با چهرههای واقعیت مجازی و مجموعهای از دوربینهای خارجی برای فعال کردن "حالت ترافیک" واقعیت افزوده است.
غول فناوری و تولیدکننده آیفون در تلاش هستند تا مواد سرویس پخش زنده و ویدیویی خود (APPLE TV PLUS) را متناسب با هدست به روز کنند.
دیزنی، اپل و سونی هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این رابطه پاسخ نداده اند.
بلومبرگ این ماه گزارش داد که اپل قصد دارد اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال جاری رونمایی کند.
واقعیت ترکیبی یکی از سه نوع فناوری واقعیت افزوده است که اغلب با دنیای فراجهانی مرتبط است. یک هدست واقعیت ترکیبی میتواند به سازندگانش اجازه دهد تا از مواد دنیای واقعی برای برانگیختن تعامل دنیای مجازی استفاده کنند.
این هدست قرار است بهار سال آینده و با قیمت تقریبی سه هزار دلار به بازار عرضه شود. این قیمت دو برابر قیمت هدست QUEST PRO تولید شده توسط META PLATFORMS برای واقعیت مجازی و ترکیبی خواهد بود که سال گذشته با قیمت ۱۵۰۰ دلار روانه بازار شد.