دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زلزله زدگان خوی بسته‌های فرهنگی دریافت می کنند.

توزیع بسته‌های فرهنگی وزارت ارشاد به زلزله زدگان خوی

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی که برای رفع مشکلات حوزه فرهنگی وهنری به خوی سفر کرده بود در گفتگوی صمیمی با اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهرستان در خوی گفت: بسته‌های فرهنگی (کتاب) برای زلزله زدگان خوی، توسط وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی توزیع می‌شود.

احمد مقیمی دبیر افزود: یکی از مهمترین  سیاست‌های این وزارتخانه  برقراری عدالت، توزیع عادلانه منابع فرهنگی، و معرفی پتانسیل‌های فرهنگی در همه نقاط کشور است.

او همچنین رفع مشکلات حوزه فرهنگی و هنری مناطق محروم را یکی از اولویت‌های کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: وزارت در نظر دارد در مناطق محروم، تسهیل گری و توزیع عادلانه منابع و امکانات بین اهالی فرهنگ و هنر بصورت عادلانه انجام گیرد.

مقیمی تصریح کرد: دراین  راستا تابحال مشکلات فرهنگی ۳۰ شهرستان به همراه مشکلات فرهنگی خوی بررسی شده است.

او ادامه داد: طبق گزارش‌های به عمل آمده، در این منطقه بخصوص در این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگ و هنر، وجود دارد گفت: حمایت از هنرمندان و فعالان فرهنگی این شهرستان مورد تاکید مسئولان این حوزه است.

مقیمی درادامه با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر می‌تواند از شرکتی که تحت حمایت صندوق هنر است، در زمینه آموزش‌های رایگان هنر وتسهیل عضویت‌ها در صندوق و تسهیل گری مجوز‌ها بصورت رایگان مشاوره بگیرند، افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده در استان‌های دیگر از ۳ موضوع مشاوره کسب کار و رایگان، آموزش‌های رایگان هنر و تسهیل عضویت‌ها در صندوق اعتباری هنر، هنرمندان بیشترین رضایت را دارند. 

در این نشست اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان فرهنگی که به نمایندگی در این جلسه حضور داشتند نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کردند و مقرر شد حمایت‌هایی که تحقق آن‌ها زودهنگام است، از طریق صندوق اعتباری هنر پیگیری شود.

در پایان این نشست از فعالین اصحاب رسانه، هنرمندان موسیقی وتئاتر که در زلزله اخیر خوی فعالیت داشتند با اهدای هدایای نقدی تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.