یعقوبعلی نظری گفت: ایجاد و تسهیل زمینه برای مبادلات و رونق صادرات، هدف اصلی تقویت بازارچه‌های مرزی در این استان است.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی عصر یکشنبه در شورای تبادلات مرزی خراسان رضوی گفت: توسعه بازارچه های مرزی در خراسان رضوی بر اساس مبادلات تجاری و اقتصادی صورت می گیرد.

وی در خصوص درخواست افزایش بهای خدمات در بازارچه دوغارون خاطر نشان کرد: قیمت گذاری باید با توجه به اهداف و اقتضائات صورت گیرد.

نظری تاکید کرد: تحلیل و بررسی مشکلات مبادلات مرزی در جلسات شورای تبادلات مرزی ضروری است.

استاندار خراسان رضوی افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز جانشین استاندار در این شورا است و جلسات باید هر ماه به طور منظم برگزار شود.

تعرفه خدمات در بازارچه دوغارون نیازمند به روز رسانی است

مدیر بازارچه های مرزی خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار کرد: تعرفه ارائه خدمات در بازارچه مرزی دوغارون حدود هفت سال است که به روز نشده و باید این نرخ به روز رسانی شود.

رضا حقیقی افزود: درآمدهای وصولی از محل ارائه خدمات در این بازارچه در سال جاری تاکنون از ٢ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان عبور کرده و به خزانه واریز شده است.

سید مرتضی مدنی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: افزایش نرخ بهای خدمات باید بر طبق کار کارشناسی صورت گیرد.

خراسان رضوی با وسعت ۳۹۴ هزار و ۶۱۱ کیلومترمربع، پنجمین استان پهناور کشور است که با ترکمنستان ۵۳۱.۶ کیلومتر و با افغانستان ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک دارد.

این استان در مسیر تجارت خارجی با کشورهای آسیای میانه قرار گرفته است و افغانستان نخستین هدف صادراتی و تجاری خراسان رضوی به شمار می رود، این استان دارای پنج گمرک در دوغارون، لطف آباد، باجگیران، سرخس و مشهد و ۲ بازارچه مرزی باجگیران و دوغارون است که مراودات داخلی و خارجی استان با کشورهای دیگر از این گمرک و بازارچه های مرزی انجام می گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.