شرکت‌های فن آور در بخش صنعت فارس امروز با شرکت در رقابت استارتاپی و زیر نظر داوران آخرین طرح‌های خود را ارائه کردند.

در سالی که به نام دانش بنیان‌ها نام گذاری شده است برگزاری رقابت‌های استارتاپی با هدف افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در توسعه علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اولویت متولیان پارک علم و فناوری فارس قرارگرفته است.

با همین هدف شرکت‌های فن آور در بخش صنعت فارس امروز با شرکت در دهمین رویداد استارتاپی فناوری‌های نوین در صنعت و زیر نظر داوران آخرین طرح‌های خود را ارائه کردند.

دبیراجرایی این رویداد گفت: این رویداد با هدف محوریت کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری و خلاقیت در صنعت و تولید برگزار شد.

امیر محمدی گفت: در این رویداد، صنعتگران، سرمایه گذاران و کارآفرینان هم حضور داشتند و ایده‌های مناسب فضای کسب و کار خود را انتخاب و در نهایت انعقاد قرار داد هم خواهند داشت.

او گفت: از اهداف اصلی این رویداد، شبکه سازی اعضای اکوسیستم نوآوری استان، توسعه اقتصاد دانش بنیان، رفع نیاز فناورانه واحد‌های صنعتی، بازارسازی بازاریابی و فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور است.

محمدی با بیان اینکه این رویداد با حضور ۲۰ تیم فناور، تعداد ۵۰ فناور و ۶۰ صنعتگر، کارآفرین و سرمایه‌گذار برگزار شد، گفت: در طی رویداد، تیم‌ها به مدت پنج دقیقه آخرین توانمندی‌ها و محصولات فناورانه خود را ارائه دهند و طرح‌ها داوری می‌شوند.

او گفت: یکی از اهداف ما در این رویداد مبحث صادرات محصولات دانش بنیان بوده از چند بازرگان مختلف در حوزه تجارت چین، تجارت حوزه اواسیا و بلاروس دعوت شده تا در این جلسه حضور داشته باشند. همچنین و تعاملاتی با کشور مالزی داشتیم و تعاملاتی با این کشورها شده است تا فن بازار ایران مالزی افتتاح شود و در مبحث تجارت فناوری با این کشور همکاری‌هایی داشته باشیم.

به گفته محمدی، در پایان رویداد به سه تیم برتر جوایز نقدی و حمایت‌های مختلفی اعطاء شد و ۳ تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی، اعطای دفتر رایگان در شهرک صنعتی و دیگر حمایت‌ها در نظر گرفته شد.

گفتنی است که شبکه فن بازار تا کنون توانسته رتبه دوم و سوم کشوری را کسب کند.

افزایش سهم دانش بنیان‌ها در توسعه اقتصادی فارس

افزایش سهم دانش بنیان‌ها در توسعه اقتصادی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار