فرماندار بجستان گفت: تکمیل بخش داخلی بیمارستان آیت‌الله مدنی بجستان خراسان رضوی نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات است.

حسن حیدری فرماندار بجستان گفت: ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و هیات دولت در امسال به خراسان رضوی برای توسعه بخش داخلی بیمارستان آیت الله مدنی بجستان تخصیص یافت که با صرف این میزان اعتبار طرح فوق تکمیل شد و علاوه بر این مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات مورد نیاز این طرح مورد نیاز است.

او افزود: مصوبه احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی به عنوان یکی دیگر از مطالبه‌های مردم بجستان اخذ و در کمیسیون ماده ۲۳ هم پیگیری‌های آن انجام شده ست، تلاش می‌شود با اختصاص اعتبار آن در بودجه سال آینده روند اجرای طرح فوق آغاز شود.

فرماندار بجستان  ادامه داد: همچنین ارتقاء مجتمع آموزش عالی سلامت این شهرستان به دانشکده یکی از دغدغه‌ها و مطالبه‌های مهم مردم این شهرستان است.

حیدری بیان کرد: با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی بجستان خواستار مساعدت بیشتر مسئولان ذیربط و از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ارتقای مجتمع آموزش عالی سلامت به یکی از دانشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی گناباد هستم.

او تصریح کرد: مجتمع آموزش عالی سلامت بجستان سال گذشته فعالیت خود آغاز کرد و تاکنون جلسه‌های مختلفی با نماینده مردم گناباد و بجستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای ارتقای این مجموعه انجام شده است.

فرماندار بجستان نبود سالن ورزشی استاندارد فوتسال و کمبود زمین چمن ورزشی در برخی مناطق روستایی را از دیگر مشکلات بجستان برشمرد و اظهار کرد: بدین منظور در جلسه اخیر با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مقرر شد در آینده نزدیک با اختصاص اعتبار مناسب سالن فوتسال فعلی توسعه یابد و یک سالن ورزشی جدید در بجستان احداث و ۲ زمین چمن در روستا‌های نوق و فخر آباد از توابع این شهرستان احداث شود.

ارتقای مجتمع سلامت بجستان به دانشکده نیازمند اخذ مجوز‌های لازم است

رضا احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: مجتمع آموزش عالی بر اساس نیاز به ارایه آموزش‌های مورد نیاز در سطوح کاردانی و بهورزی در یک منطقه دایر می‌شوند و بر اساس مجوز‌های لازم تنها در این سطوح امکان فعالیت دارند و ارتقاء به دانشکده نیازمند یک سری مجوز‌ها و داشتن شرایط لازم منطقه‌ای است.

او افزود: مجتمع آموزش عالی سلامت بجستان در مهر سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در ۲ دوره اقدام به دانشجو در رشته‌های کاردانی مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت خانواده در مقطع کاردانی کرده است.

راه اندازی مجتمع اموزش عالی سلامت بجستان به عنوان یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم مردم و مسئولان این شهرستان در چهار سال گذشته مورد توجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داشت و در نهایت سال ۱۳۹۷ مجوز راه اندازی آن توسط وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.