وزیر دفاع افغانستان به تهدید رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان برای انجام عملیات نظامی در خاک این کشور واکنش نشان داد .

منابع خبری گزارش داده اند هیئت پاکستانی در دیدار هیئت پاکستانی با مقامات طالبان اسنادی را به طرف افغانستانی ارائه کردند مبنی بر اینکه تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) مسئول افزایش تعداد حملات تروریستی علیه پرسنل امنیتی در شهر‌ها و مناطق مجاور با مرز افغانستان است.

بر اساس این گزارش، هیئت طالبان به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر هیئت حاکمه افغانستان، نگرانی‌های مطرح شده در این باره را قاطعانه رد کرد.

هیئت طالبان همچنین تأکید کرد تا زمانی که پاکستان شواهد «محکم» دال بر دست داشتن تی‌تی‌پی در حملات تروریستی اخیر ارائه نکند، آن‌ها نمی‌توانند تحریک طالبان پاکستان را پاسخگو بدانند.

گزارش می‌افزاید وقتی «ندیم احمد انجم» رئیس آی‌اس‌آی در دیدار گفت پاکستان می‌تواند در هر جایی علیه تحریک طالبان پاکستان اقدام کند،

این منابع افزوده اند ملا یعقوب وزیر دفاع طالبان تأکید کرد کابل می‌تواند تسهیل کننده مذاکرات صلح باشد، اما نمی‌تواند علیه تی‌تی‌پی اقدامی کند.

با این حال، این دیدار در حالی به پایان رسید که دو طرف توافق کردند که مسائل سیاسی و امنیتی نباید بر مسائل تجاری و اقتصادی بین دو همسایه تأثیر بگذارد و مسائل مربوط به امنیت باید جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

پس از دو روز از این دیدار و پس از تهدید پاکستان مبنی بر حمله به تی تی پی در خاک افغانستان وزیر دفاع افغانستان گفته است ما را تهدید نکنید، جهان می‌داند چه بر سر آمریکایی‌ها آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.