هیئت پاکستانی در دیدار با مقامات طالبان در کابل هشدار داده است اگر آن‌ها اقدامی علیه تحریک طالبان پاکستان انجام ندهند، خود در خاک افغانستان عملیات خواهند کرد.

منابع خبری گزارش داده اند هیئت بلندپایه نظامی و دیپلماتیک پاکستان در دیدار با مقامات کابل هشدار داده است اگر تروریست‌های دخیل در حملات فرامرزی در این کشور نابود نشوند، اسلام‌آباد علیه آن‌ها در داخل افغانستان اقدام خواهد کرد.

 «ملا عبدالغنی برادر» معاون نخست وزیر طالبان حضور تی‌تی‌پی در افغانستان را تکذیب کرده و از سویی دیگر «سراج‌الدین حقانی» وزیر کشور و «ملا محمد یعقوب» وزیر افغانستان نیز به این نشست پیوستند و ملا یعقوب موضوع حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در سال گذشته در کابل را مطرح کرد.

هیئت حاکمه افغانستان تأکید دارد که پهپادهای آمریکایی از حریم هوایی پاکستان به افغانستان وارد می‌شوند، اما اسلام‌آباد این اتهامات را رد می‌کند.

مقامات کابل همچنین در این دیدار تأکید کردند که تحریک طالبان پاکستان هیچ حضوری در افغانستان ندارد و رهبری آن پس از تغییر حکومت در افغانستان به پاکستان نقل مکان کرده‌اند. 

پیش از این نیز «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان گفته بود این کشور ممکن است علیه گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان اقدام مستقیم کند، اما با این حال قصد راه‌اندازی عملیات نظامی در خاک افغانستان را ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار