مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از پذیرش مسافران نوروزی از ۱۰ اسفندماه و آمادگی ۴۵ روستای هدف گردشگری در استان برای بازدید مسافران خبر داد.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: تابلو‌های راهنما برای ۴۵ روستای هدف گردشگری استان سمنان در مسیر جاده‌ای و خصوصا مسیر پرتردد حرم تا حرم و تهران-سمنان-مشهد نصب خواهد شد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان با اشاره به اینکه دهیاری‌های روستا‌های هدف گردشگری در ارتباط با ستاد خدمات سفر هستند از مسافران و زوار عبوری از استان خواست: به منظور پیشگیری از خستگی و خواب‌آلودگی راننده حین سفر که از مهمترین دلایل بروز تصادفات هستند، در حین عبور از استان و یا در سفر به این استان تاریخی از امکانات رفاهی و تفریحی فراهم شده در این روستا استفاده کنند.

وی با اشاره به آغاز زودتر سفر‌های پایانی سال به دلیل همزمانی نیمه دوم تعطیلات با ماه مبارک رمضان تاکید کرد: کلیه اماکن تاریخی، فرهنگی و مساجد، زائرسرا‌ها و... باید از ۱۰ اسفندماه برای استفاده مسافران باز باشند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال سفر‌های نوروزی زودتر آغاز شود ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران استان سمنان، طرح آماده باش همه دستگاه‌های خدمات رسان در ایام نوروز، با توجه به همزمانی تعطیلات عید با ماه مبارک رمضان، زودتر از سال‌های گذشته و از ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آمادگی برای ارائه خدمات به مسافران خبر داد و گفت: همه دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط با موضوع سفر نظیر تعمیرگاه‌ها، بانک‌ها، داروخانه‌ها و نانوایی‌ها باید شیفت‌کاری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.