تعداد مهندسان ساختمان عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان چهارمحال و بختیاری چهار هزار و ۶۴۸ نفر است.

مهران کوهی کمالی رئیس سازمان نظام مهندسی چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز مهندس گفت: اگرچه استفاده از سبک‌های مختلف در طراحی و معماری نمای بیرونی ساختمان‌ها ناقض قانون نیست، اما توصیه می‌شود از الگو‌های بومی و متناسب با شرایط اقلیمی استفاده شود.

وی اظهار داشت: در برخی از شهر‌های کشور یک‌سری الزامات برای نماد‌ها و طراحی نمای بیرونی ساختمان‌ها وجود دارد که این مهم هنوز در استان ما اجرایی نشده است.

کوهی کمالی با اشاره به تشکیل کارگروهی برای شناسایی ساختمان‌های غیرایمن در استان، اضافه کرد: ساختمان‌های ناایمن الزاما ساختمان‌هایی نیست که ایمنی جانی را به خطر می‌اندازد بلکه این ساختمان‌ها طبقه‌بندی شده و در ابتدا به مالکان این ساختمان‌ها تذکر داده می‌شود تا نسبت به رفع عیب ساختمان خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌های ناایمن استان با تغییرات جزیی به ساختمان‌های ایمن تبدیل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


کوهی کمالی گفت: تعداد مهندسان ساختمان عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان چهار هزار و ۶۴۸ نفر است که از این تعداد دو هزار و ۲۹۳ نفر بدون پروانه و دو هزار و ۳۵۵ نفر با پروانه فعالیت دارند.

وی افزود: این سازمان در هفت حوزه عمران، برق، مکانیک، معماری، نقشه‌برداری، رافیک و شهرسازی خدمات‌رسانی می‌کند.

کوهی کمالی، زمینه‌سازی برای اشتغال مهندسان فارغ‌التحصیل را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در استان برشمرد و گفت: امسال ۱۵ مهندس شهرسازی داشتیم که در شهرداری‌های استان مشغول به کار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار