شهردار تبریز با بیان اینکه این مجموعه در دوره فعلی اهمیتی ویژه برای حوزه خلاقیت قائل است، گفت: شهرداری تبریز حامی و پشتیبان طرح‌های خلاقانه بوده و موفقیت طرح ابتکاری محلول پاشی به جای نمک پاشی نتیجه همین تفکر است.

یعقوب هوشیار گفت: رویکرد شهرداری تبریز برای آینده، ارتقای کیفی و اجرای فنی‌تر طرح‌های شهری است و این موضوع با تکیه بر توان داخل مجموعه امکان پذیر است.

او با بیان اینکه عالم مهندسی حوزه وسیعی دارد و تنها مربوط به عمران و شهرسازی نیست، افزود: اخلاق حرفه‌ای مهندسی یکی از موضوعاتی است که با پرداختن به این مقوله می‌توان بهره‌وری سیستم‌ها و عملیات عمرانی را افزایش داد.

او  با اشاره به اینکه برای نمونه با رعایت اصول اخلاق مهندسی می‌توان عمر مفید سازه‌ها را یک سال افزایش داد، اظهار کرد: در زلزله و مواقع بحرانی اشتباهات محاسباتی و سازه‌ای مهندسان نمایان می‌شود و با ارج نهادن به اخلاق حرفه‌ای می‌توان صرفه جویی مطلوبی در مدیریت پروژه‌ها انجام داد، چون که رعایت این موارد باعث حفظ جان شهروندان در حوادث می‌شود.

شهردار تبریز همچنین با بیان اینکه مدیران آموزشی به تعریف و برگزاری دوره‌های اخلاق حرفه‌ای برای مهندسان اقدام کنند، ابراز کرد: اهمیت ویژه به آموزش یکی از ارکان مهم توسعه پایدار شهری است.

هوشیار همچنین از ساخت مجموعه صد هکتاری شهربانو در قالب پروژه زیست‌محیطی شهرداری در سال آینده خبر داد.

او تونل انرژی پاک، پارک‌های محله‌ای پروژه‌ای، مسیر ویژه بی آر تی، پروژه و کانال‌های دفع آب‌های سطحی را از دیگر پروژه‌های زیست محیطی شهرداری در سال آینده عنوان کرد.

او با بیان اینکه شهرداری تبریز امسال به اندازه ۶ سال گذشته تجهیزات آتش نشانی خریداری کرده است، گفت: در همین راستا از خودرو‌های جدید آتش نشانی در نیمه شعبان رونمایی خواهد شد.

شهردار تبریز همچنین از خرید تجهیزات آتش نشانی جدید برای ایستگاه خاوران و تجهیز این ایستگاه در آینده‌ای نزدیک خبرداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.