رئیس مجلس الجزایر در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی بر حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد.

ابراهیم بوغالی رئیس مجلس الجزایر در نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی در بغداد گفت: خواهران و برادران، فاجعه‌ای که برای مردم دو کشور برادر سوریه و ترکیه به دنبال زلزله ویرانگر رخ داد ما را به خود مشغول کرده است و با مردم این دو کشور اعلام همبستگی می‌کنیم. برگزاری این نشست در بغداد نشانه دیگری برای بازگشت عراق به نقش منطقه‌ای و بین المللی خود است. دیدار امروز در سایه رویداد‌ها و تحولات سریع در جهان، فرصتی برای (بررسی) اهداف راهبردی در نتیجه امیدواری ملت‌های عربی برای دستیابی به صلح و امنیت است. الجزایر بر حمایت ثابت خود از مسائل عادلانه و حمایت از برادران در سوریه، لیبی، لبنان، سودان و سومالی برای عبور از شرایط سخت تاکید می‌کند. همه ما امیدواریم این ملت‌ها امنیت و وحدت و حاکمیت کامل اراضی خود را باز پس بگیرند. ما به نظم بین المللی عادلانه‌تر و به دور از سیاست یک بام و دو هوا چشم دوخته ایم.

بوغالی افزود: آرمان مردم فلسطین، آرمان و مسئله عادلانه ما خواهد ماند و باید تا برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس به حمایت از آن ادامه داد. همانطور که در نشست سران عرب در الجزایر تاکید شد باید از رویکرد فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد حمایت کرد. اگر برادران فلسطینی متحد شوند و اختلافات را برای تحقق همدلی ملی در فلسطین کنار بگذارند، قطعا رسیدن به این اهداف آسان خواهد بود.

وی تصریح کرد: به هر جا که نگاه کردیم با چالش‌های بزرگ و پیچیده‌ای رو به رو شدیم که به سبب دخالت‌های متعدد حل و فصل این چالش‌ها با تاخیر همراه بوده است. همچنین شاهد آثار ناشی از تغییرات آب و هوا در دجله و فرات در بغداد هستیم. جنگ سرسخت در اروپا باعث می‌شود تا ما اولویت‌های خود را در اتحادیه پارلمان‌های عربی بر اساس واقعیت گرایی دسته بندی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار