حزب‌الله لبنان از اقدام اتحادیه آفریقا در اخراج هیئت رژیم صهیونیستی از سی و ششمین نشست این اتحادیه در آدیس آبابا تمجید کرد.

بخش عربی و بین‌الملل حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: از اقدام اتحادیه آفریقا در اخراج هیئت اسرائیلی از سی و ششمین اجلاس سران کشور‌ها و دولت‌های این اتحادیه در آدیس آبابا تمجید می‌کنیم.

به گزارش المنار، این بیانیه می‌افزاید: موضع شجاعانه دولت الجزایر با همکاری کشور آفریقای جنوبی نتیجه داد. این موضع الجزایر بیانگر حمایت قوی و تاریخی آن از آرمان فلسطین و رد عادی سازی روابط با این رژیم است.

حزب الله لبنان تأکید کرد: آنچه در پایتخت اتیوپی رخ داد، گواه قطعی رد موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی و تلقی آن به عنوان غده سرطانی است که همزیستی با آن امکان ندارد و عضوی بیگانه از منطقه است که نمی‌توان آن را پذیرفت.

این بیانیه در پایان اضافه کرد: این اتفاق تأکید کرد که همه تلاش‌ها برای عادی سازی میان برخی کشور‌های عربی و این رژیم جنایتکار چیزی جز سراب و توهم نیست و مردم ما هرگز بدان راضی نخواهند شد.

اتحادیه آفریقا در نشست اخیر خود در آدیس آبابا، یک هیئت اسرائیلی را که بدون دعوت و با فریبکاری وارد نشست شده بود، اخراج کرد.

نمایندگان رژیم صهیونیستی برای ورود به این اجلاس از کارت‌های شناسایی افراد دیگری استفاده کرده و به طور پنهانی وارد اجلاس اتحادیه آفریقا شده بودند، اما تیم امنیتی اجلاس اتحادیه آفریقا آن‌ها را شناسایی و از اجلاس اخراج کرد.

هیئت صهیونیستی ادعا کرد که به جلسه افتتاحیه اجلاس اتحادیه آفریقا دعوت شده اند، اما آن‌ها نتوانستند این موضوع را اثبات کنند و در نتیجه تیم امنیت آن‌ها را از سالن بیرون انداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار