معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه، گفت : یک هزار و ۲۲۸ هکتار از ۱۰ هزار هکتار کرمانشاه را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که ۳۴۰ هکتار آن بافت تاریخی است و از طرفی ۲۰ درصد از جمعیت یک میلیونی شهر کرمانشاه هم در این بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

بهزاد مسعودی اصل معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرمانشاه در همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری به میزبانی جهاد دانشگاهی در کرمانشاه، بافت فرسوده این شهر را مشکلی ۳۵ ساله اعلام کرد که تاکنون راهکاری برای سامان دهی آن ارائه نشده است.

وی سامان‌دهی بافت‌های فرسوده کرمانشاه را یکی از اولویت‌های مدیریت شهری عنوان کرد که همه دستگاه‌های مربوطه باید برای تحقق این موضوع پای کار باشند و گفت: هیچ وقت برای سامان دهی بافت‌های فرسوده کرمانشاه برنامه کامل و جامعی نداشتیم و اقداماتی به صورت جزیره‌ای و پراکنده انجام شده که کارایی هم نداشته است.

وی با اشاره به اینکه مشوق‌های ارائه شده برای سامان دهی بافت‌های فرسوده کرمانشاه نتوانسته تغییر مثبتی در این مناطق ایجاد کند، اظهار داشت: هیچ طرح و برنامه‌ای بدون حضور و مشارکت مردم به نتیجه نرسیده و نمی‌رسد لذا باید با ارائه بسته‌های تشویقی و معافیت‌های اثرگذار، مانند برخی از کشور‌های پیشرفته به دنبال احیا و زنده نگه داشتن این بافت‌ها باشیم چراکه امروزه این بافت‌های فرسوده در کرمانشاه بسیار ناامن شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.