فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی قم گفت: با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب ۵۶ هکتار از اراضی پردیسان خلع ید و رفع تصرف شد.

 سرهنگ رضا خداداد،فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی قم گفت: با دستور مدیرکل راه و شهرسازی و اعلام نظر اداره حقوقی اداره کل و با هماهنگی با معاونت دادستان عمومی و انقلاب استان، ۵۶ هکتار از اراضی محدوده پردیسان قم خلع ید و رفع تصرف شد.

او اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی دولتی بنا به وظیفه ذاتی خود در حفظ و صیانت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال مامور اجرای احکام مرتبط با حوزه زمین و اراضی دولتی است.

فرمانده یگان حفاظت  اراضی راه و شهرسازی قم افزود: در این رابطه، این یگان پس از اعلام اداره حقوقی اداره کل متبوع و اخذ مجوزات قانونی از دادستانی استان مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در پردیسان و با هماهنگی نیروی انتظامی، نسبت به رفع تصرف و خلع ید متصرفین اقدام کرد.

خداداد در خصوص جزئیات این اقدام توضیح داد: این اراضی واقع در بلوار شهروند پردیسان است. ۵۳ هکتار از آن در مرحله اول به بیت المال و دولت بازگردانده شد و سه هکتار باقی مانده آن که تحت کشت و مستحدثات بوده است با اخذ مجوزات و هماهنگی دستگاه قضا رفع تصرف خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت  اراضی راه و شهرسازی قم در پایان گفت: براساس ارزیابی کارشناسان، ارزش تقریبی اراضی بازگردانده شده به بیت المال، بیش از شش هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
افرین
آخرین اخبار