استاندار فارس خواستار تشکیل یک گروه علمی متشکل از افراد صاحب نظر و با تجربه تحت عنوان کمیته عملی بازیافت پسماند در این استان شد.

محمدهادی ایمانیه در پنجمین کارگروه مدیریت پسماند استان در سال ۱۴۰۱، با اشاره بر اینکه با گذر زمان اهمیت و ارزش پسماند بیش از پیش نمایان شده است، گفت: در بسیاری از حوزه‌های جدید از جمله الکترونیک، سلولز، پلاستیک و آلومینیوم، پسماند قابلیت بازیافت سرمایه گذاری دارد.

او، پسماند‌های سلولزی را یکی دیگر از پسماند‌های با ارزش و قابل بازیافت عنوان کرد و گفت: درصورتی که نهضت جمع آوری کاغذ و کتاب باطله ایجاد شود و نسبت به جمع آوری ضایعات سلولزی توجه ویژه صورت پذیرد، علاوه بر جلوگیری از قطع درختان در راستای تولید کاغذ، پسماند‌های سلولزی نیز مجددا به چرخه تولید و استفاده وارد می‌شوند.

ایمانیه با تاکید براینکه بازیافت پسماند در راستای کاهش زباله و ایجاد ارزش افزوده امری غیر قابل انکار است، اظهار داشت: یک گروه علمی توانمند با حضور افراد صاحب نظر و باتجربه در قالب کمیته علمی بازیافت پسماند تشکیل شود تنوع و کیفیت کار را در حوزه‌های مختلف پسماند مشخص کند.

استاندار فارس گفت: پس از مشخص شدن حوزه‌های قابل فعالیت، امور اقتصادی استان نسبت به تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه گذاری اقدام نماید تا به سرمایه گذاران ارائه شود.

ایمانیه بر لزوم توجه به ۳۷ شهرستان استان و رعایت توزیع استانی در حوزه پسماند تاکید کرد و گفت: پس از جذب سرمایه گذار و شروع عملیات بازیافت پسماند، هر کدام از سرمایه گذاران قسمتی از سود خود را در راستای مسئولیت اجتماعی منطقه و ارتقاء فرهنگ تفکیک زباله و بازیافت پسماند هزینه کنند.

استاندار فارس بر لزوم فرهنگ سازی و اقناع مردم در خصوص فواید بازیافت پسماند تاکید کرد و گفت: برنامه جامع مدیریت پسماند استان به تفکیک شهرستان و به تنوع پسماند آن منطقه، تدوین و در برش‌های سالیانه اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار